سروری: بی عملان گذشته امروز منتقد شده اند

سروری: بی عملان گذشته امروز منتقد شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین جلسه شورای شهر پایتخت با حضور ۱۹ نفر از اعضای صبح امروز برگزار شد. در ابتدای این جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر پایتخت بر لزوم افزایش بودجه حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

در ادامه علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در صحن شورای شهر، برخی مشکلات این سازمان را بازگو کرد.

سپس اعضای شورای در واکنش به توضیحات قادری، نظرات خود را مطرح کردند.

در ابتدا زهرا شمس احسان در این باره گفت: توقع ما از سازمان بهزیستی وجود تمهیدات مناسب برای اشتغال معتادان پس از رهایی آن ها از اعتیاد است لذا ایجاد تسهیلات حمایتی از این افراد مورد انتظار است.

وی افزود: در این دوره تلاش داریم بازگشت به جامعه متعادان پس از پاکسازی را تسهیل کنیم لذا سازمان بهزیستی ظرفیت های خود در این زمینه را مطرح کند. شهرداری تهران نیز آماده همکاری برای اجرای پروژه ها به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار است.

آمار دقیقی از کودکان کار نداریم

در ادامه مهدی پیرهادی در تذکری نسبت به سخنان رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۵ هزار جانباز و معلول از خدمات حمل و نقل برخوردارند اما بسیاری از آن ها به دلیل برخوردار نبودن از این موضوع ماه ها در منزل می مانند و حتما شهرداری در این زمینه همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه به نبود آمار و ارقام دقیق از این جامعه، نبود آمار مشخص از کودکان کار، زنان معتاد و زنان سرپرست خانوار انتقاد کرد.

سپس نرگس معدنی پور در واکنش به سخنان رئیس سازمان بهزیستی گفت: پیشنهاد بنده تنظیم سندی برای تعیین وظایف شهرداری و بهزیستی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی است.

وی بر شبکه سازی از گروه های مردم نهاد برای کمک به رفع آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در ادامه نیز نرجس سلیمانی طی پرسشی گفت: برای اجرای قانون حمایت از معلولان چه اقدامی از سوی بهزیستی شده است.

کوتاه قامتان در بهزیستی جای دارند یا خیر!

سپس پرویز سروری نیز خطاب به رئیس سازمان بهزیستی گفت: آیا افراد و عزیزان کوتاه قامت نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند یا خیر. چراکه برخی از آنها نسبت به نادیده گرفته شدن آن ها در هفته معلول گلایه داشتند.

در ادامه مهدی عباسی در تذکری گفت: طی چند ماه گذشته مصوباتی در شورای شهر تصویب شده و شهرداری می خواهم نسبت به اجرای این مصوبات اقدام کند.

عدم شرکت پیمانکاران در مناقصات پروژه های عمرانی

سپس میثم مظفر در تذکری نسبت به لزوم اصلاح مقررات اداری برای انعقاد قراردادها و افزایش اختیارات شهرداران تذکر داد.

وی افزود: پیمانکاران در مناطق در مناقصه ها شرکت نمی کنند و تمایلی به شرکت ندارند لذا باید سقف ریالی شهرداران برای انعقاد قراردادها افزایش یابد.

سروری: منتقدان امروز؛ بی عملان گذشته

سپس سروری در تذکری گفت: دیروز شاهد افتتاح دو پروژه مهم در شهر بودیم. آن هایی که در دوره گذشته نهضت بی عملی را با روضه سکوت برگزار کردند و امروز منتقد شده اند، امروز که مدیریت جهادی شهر که می تواند به اندازه مدت ۴ ساله اقدام کند، کجا هستند.

وی افزود: ما شاهدیم که تکمیل پروژه ها نیمه تمام با سرعت خوبی در حال پیش روی است و از شهرداری تهران در این زمینه تشکر میکنیم.

دپوی گسترده زباله در خلازیر

در ادامه نیز ناصر امانی عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود به مشکلات، کمبودها و آسیب های محله خلازیر اشاره کرد و راه اندازی سرای محله شهید کاظمی، فعال کردن پمپ گاز سی ان جی، ساخت بوستان محلی در این محله را خواستار شد.

وی همچنین از وزارت کشور درخواست تعیین تکلیف وضعیت بازار خلازیر را کرد.

وی همچنین گفت: ۸۵ درصد املاک خلازیر وقفی است این در حالی است که برای صدور سند از سوی اوقاف، درخواست مبالغ هنگفتی می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بر دپوی گسترده زباله در این منطقه، نبود سیستم فاضلاب و کندی روند نوسازی در خلازیر اشاره کرد.

در ادامه جلسه شورای شهر یک طرح و لایحه بررسی شد و سپس طرح انتخاب یک نفر نماینده به عنوان جهت عضویت در کمیسیون تقویم املاک بررسی شد.

امانی: عذرخواهی می کنم

در نهایت مهدی چمران با ۱۹ رای موافق اعضای شورای شهر به عنوان نماینده این کمیسیون انتخاب شد.

در انتهای جلسه شورا نیز نامه ناصر امانی خطاب به هیت رئیسه و اعضای شورای شهر قرائت شد.

امانی در این نامه درخصوص سخنان خود در جلسه گذشته شورا درباره عدم انتشار اخبار وی در سایت شورای شهر و مقصر دانستن هیت رئیسه شورا در این امر، عذرخواهی کرد.

منبع : مهر