سهمیه تیم‌ها برای جذب بازیکنان خارجی فصل آینده مشخص شد

سهمیه تیم‌ها برای جذب بازیکنان خارجی فصل آینده مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر احسان اصولی در خصوص جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال با سازمان خصوصی سازی گفت: امروز جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل شد و مصوباتی را به همراه داشت. ابتدا بحث روز جامعه فوتبال که به انتخاب سرمربی تیم امید بود مورد تصویب قرار گرفت. به جهت پیوستگی تیم امید با بزرگسالان و با پیشنهاد آقای قلعه نویی پس از بررسی و گفتگوهای متعدد با فدراسیون و کمیته ملی المپیک نظر ایشان مورد موافقت قرار گرفت و رضا عنایتی سرمربی امیدها شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: با پیشنهاد خداداد افشاریان بحث تعداد داوران صورت گرفت تا مقابل آسیب ها گرفته شود. با پیشنهادی که داده شد تعداد داوران در لیگ برتر و لیگ یک برای فصل پیش رو کمتر شود اما جزئیات تعداد آن را کمیته داوران اعلام خواهد کرد.

اصولی درباره سایر مصوبات امروز هیئت رئیسه تصریح کرد: تعداد بازیکنان خارجی برای عقد قرارداد با باشگاهها افزایش پیدا کرد که شامل ۶ +۱ سهیمه شد. این موضوع با هدف بهینه سازی فنی لیگ برتر و تعدیل در میزان قراردادها مورد تصویب قرار گرفت.

وی درباره صورت های مالی گذشته فدراسیون فوتبال تاکید کرد: سال مالی فدراسیون رو به اتمام است. از این رو خزانه دار پیشنهاداتی را مطرح کرد تا درباره نحوه تنظیم صورت های مالی و گزارش حسابرس به جمع بندی برسیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی با مسئولان فدراسیون فوتبال یادآور شد: او در جلسه هیئت رئیسه نبود بلکه بازدیدی را در خصوص مولدسازی اماکن ورزشی از مرکز ملی فوتبال داشت تا درباره نحوه بهره برداری از آنها در سطح استان تهران و کل کشور تفاهم هایی صورت بگیرد.

اصولی ادامه داد: قرار شد از ظرفیت های فدراسیون فوتبال و هیئت فوتبال استانها در راستای بهره برداری از اماکن ورزشی استفاده شود.

وی درباره حضور یک تیم از قاره آفریقا در تورنمنت کافا تصریح کرد: صحبت هایی درباره حضور کنیا وجود دارد. عمان به طور قطعی اضافه شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب دستیار خارجی امیر قلعه نویی یادآور شد: او خودش تعیین می کند ولی در سازوکار قراردادی رئیس فدراسیون نظر می دهد. هنوز دستیار او نهایی نشده است. قراردادها فرایند اداری دارد و انشاءالله امضا و ابلاغ می شود.

اصولی درباره صحبت های زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازی گفت: این موضوع توسط همان کمیته و سپس ای اف سی اعلام می شود ما هم اطلاعی از آن نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت حقوقی ساختمان فدراسیون فوتبال پس از شکایت شستا خاطرنشان کرد: همانطور که آقای تاج مفصل توضیح داد در زمان خودش برای تجدیدنظرخواهی و دفاع هیچ صحبتی نشده است. مجوز یک رفع تعهد ارزی گرفته شد که بیش از آن مبلغ بدهی هم پرداخت شد اما چون دفاع صورت نگرفت رای صادره انجام شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره تعیین سقف قراردادها تصریح کرد: قرار است طی لایحه ای به سازمان لیگ ارائه شود. چارچوب آن بیشتر در قالب بودجه مصوب باشگاهها خواهد بود که بحث فیرپلی مالی فیفا هم در قالب آن رعایت شود.

اصولی درباره شکایت شهاب الدین عزیزی خادم یادآورشد: این موضوع در حال رسیدگی است.