سوریان: این میدان آسیایی جزیی از چرخه انتخابی است

سوریان: این میدان آسیایی جزیی از چرخه انتخابی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی و دارنده ۷ مدال طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی با کسب ۴ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۲ مدال برنز و کسب عنوان نایب قهرمانی توسط تیم کشورمان به پایان رسید که ۶ مدال آور مسابقات جهانی نروژ در این رقابت‌ها حضور نداشتند و کادر فنی طبق وعده‌ای که داده بود نفرات برتر چرخه انتخابی تا رقابت‌های جام تختی را به این مسابقات برد و پای نتایج آنها ایستاد و این کار جای تقدیر دارد، چراکه اکثر چهره‌های جوان و نفرات پشت خط مانده عملکرد خوبی در مغولستان داشتند و نتیجه کسب شده قابل تقدیر است.

سوریان تصریح کرد: مسابقات قهرمانی آسیا را بعنوان یک مسابقه تدارکاتی و جزئی از چرخه انتخابی قرار دادیم چراکه ما در چند ماه آینده دو رقابت مهم جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی چین را پیش رو داریم و باید به فکر آماده سازی نفرات برای این مسابقات باشیم.

وی ادامه داد: در واقع نفرات جوان و آینده داری که در مغولستان به موفقیت رسیدند، در مسابقات تدارکاتی پیش رو در کنار سایر نفرات عنوان دار محک می‌خورند که این کار هم باعث رشد کشتی گیران می‌شود و هم دست کادر فنی را برای انتخاب نفرات خود بازتر می‌کند.

نایب رئیس فدراسیون تصریح کرد: پس از مسابقات مغولستان فدراسیون جلسه‌ای را با کادرهای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی خواهد گذاشت و در مورد چگونگی و کیفیت اعزام کشتی گیران به مسابقات جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی تصمیم گیری می‌شود.

سوریان با بیان اینکه برای فدراسیون بازی‌های المپیک و بعد از آن رقابت‌های جهانی در اولویت است، گفت: هدف اصلی کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و ۲۰۲۸ لس آنجلس است و پس از آن رقابت‌های قهرمانی جهان است.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی نیز تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از تیم‌های ملی بعمل می‌آورد و به دنبال این است که با ایجاد انگیزه و رقابت در میان کشتی گیران، آینده‌ی کشتی کشور را به جهت حضور قدرتمند در میادین مهم تضمین کند.

منبع : مهر