سویه جدید اومیکرون در سمنان گزارش نشده است

سویه جدید اومیکرون در سمنان گزارش نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کسائیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن اشاره به آخرین وضعیت سویه جدید کرونا و احتمال آغاز پیک هشتم بیماری، بیان کرد: هنوز موردی از شیوع بیماری کرونا در سویه جدید اومیکرون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مواردی از شیوع زیرسویه‌های جدید اُمیکرون با نام‌های BQ ۱ و XBB در کشور گزارش شده است، افزود: درست است که تاکنون موردی از زیرسویه‌های جدید این ویروس گزارش نشده اما این به معنای آسودگی خیال یا ایمنی استان در برابر این ویروس نیست بلکه بیش از هر زمان باید مراقب بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه استفاده از ماسک امروز بیش از هر زمان دیگر در استان ضروری است، تاکید کرد: واکسیناسیون و تکمیل چهار دز در کنار دز احتیاط و یادآور از توصیه‌های ما به مردم سمنان است.

کسائیان با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ذخیره واکسن کرونا در وضعیت خوبی به سر می‌برد، بیان کرد: در تمامی مراکز واکسیناسیون، واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه مراکز درمانی و بهداشتی، خانه‌های بهداشت و درمان روستایی و مراکز شهری آماده تزریق واکسن کرونا هستند، افزود: مردم هرچه سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.