سکوت سرمربی تیم ملی عجیب است / لیگ بیست و یکم پیشرفتی نداشته است

سکوت سرمربی تیم ملی عجیب است / لیگ بیست و یکم پیشرفتی نداشته است

غلامرضا فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص لغو دیدار تیم‌های ملی ایران و کانادا گفت: از چند روز پیش هم تقریباً مشخص بود که این بازی به خاطر برخی مسائل غیرورزشی لغو خواهد شد. قرار بود یک دیدار با تیم ملی اکوادور داشته باشیم که آن هم کنسل شد و حالا گفته می‌شود باید به قطر رفته و یک اردو را در آنجا برگزار کنیم.

وی با انتقاد از سرمربی تیم ملی گفت: عجیب‌تر از لغو بازی‌ها، سکوت اسکوچیچ است. مشخص نیست چرا او نسبت به این اتفاقات واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. احساس می‌کنیم که او اصلاً سرمربی تیم ملی نیست. مطمئناً اگر در زمان سرمربی قبل چنین اتفاقاتی می‌افتاد، او زمین و زمان را به هم می‌دوخت و فدراسیون را مجبور می‌کرد تا چند بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی مهیا کند اما سرمربی فعلی تیم ملی تنها یک نظاره گر است. شاید همین که او با تیم ملی به جام جهانی می‌رود، برای او افتخار باشد و دیگر هیچ آرزویی در دنیا ندارد.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان فوتبال کشورمان هر چه زودتر بازی‌های خوبی را برای تیم ملی برنامه ریزی کنند. بازی با تیم‌هایی که بتوانند نقاط ضعف تیم ملی ما را کاملاً نشان داده و کادر فنی ضعف‌ها را پوشش دهد، البته با این شرایطی که پیش می‌رود می‌ترسم باز هم چند بازی تدارکاتی با تیم‌های درجه دو و سه فوتبال آسیا برگزار کنیم و بعد در جام جهانی نتایج خوبی کسب نکرده و همه تقصیر را به گردن یکدیگر بیندازند.

فتح آبادی در پاسخ به این پرسش که لیگ ایران تقریباً به پایان رسیده، آیا این لیگ پیشرفتی نسبت به فصل گذشته داشته است یا خیر، گفت: فوتبال ما به دلیل نداشتن زیرساخت قوی و حتی امکانات ساده روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. در بعضی از استان‌ها ما هنوز یک زمین چمن استاندارد نداریم و تیم‌ها همه از بازی در زمین‌های بی کیفیت شکایت دارند. سرمربیان نگران آسیب دیدگی بازیکنانشان هستند، بنابراین بعید می دانم با این امکاناتی که ما داریم، فوتبال ما پیشرفتی هم داشته باشد.

وی تأکید کرد: چندین سال است که نسبت به سال قبل هیچ اتفاق جدیدی در فوتبال ما رخ نمی‌دهد. ستاره‌ای در فوتبال نمی‌بینیم، بازیکنانی که بتوانند لیگ را جذاب‌تر کنند یا باعث شوند علاقه مندان بیشتری به ورزشگاه بیایند. یک فوتبال خسته کننده، بدون امکانات و نبود ستاره‌ها یعنی اینکه در جا می زنیم و پیشرفتی نداشته ایم.

فتح آبادی در مورد عملکرد استقلال، قهرمان لیگ امسال هم گفت: آبی‌ها رکوردهای خوبی از خود به جای گذاشتند. فرهاد مجیدی و کادر مدیریتی باشگاه به یک هماهنگی خوب دست پیدا کردند. حواشی از استقلال دور شد، تمرکز کادر فنی و بازیکنان بر روی مسابقات بود. اگر چه در برخی بازی‌ها استقلال نمایش قابل قبولی از خود نداشت اما در مجموع عملکرد خوبی در لیگ بیست و یکم داشت و حالا که ۲۹ هفته از بازی‌ها می‌گذرد و تنها یک بازی تا پایان لیگ باقی مانده، این تیم بدون شکست به کار خودش ادامه می‌دهد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: نقش همکاران مجیدی هم نباید نادیده گرفته شود. گابریل پین توانست نظم و هماهنگی خوبی به خط دفاع استقلال بدهد و حالا می‌بینیم که این تیم بدون شکست و با کمترین گل خورده، یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است. ضمن اینکه نباید از عملکرد فوق العاده حسین حسینی هم به سادگی بگذریم. او با اینکه هنوز جوان و آینده دار است اما به پختگی کامل دست پیدا کرده است. عملکرد خوب او در لیگ و حتی در دیدار برابر مس رفسنجان که چندین موقعیت صد درصد را از حریف گرفت، باعث شد که هم نگاه‌ها بیشتر به او باشد و هم او اجازه ندهد دروازه استقلال باز شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت هواداران را هم نباید فراموش کنیم. طرفداران استقلال از زمانی که توانستند به ورزشگاه بیایند با تمام وجود تیمشان را تشویق کرده و حمایت کردند و حالا بی صبرانه منتظرند تا روز بازی با نفت مسجد سلیمان فرا برسد و در پایان این دیدار و فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید، جشن قهرمانی استقلال را در کنار بازیکنان و کادر فنی محبوبشان برگزار کنند.

منبع : مهر