شایسته صعود به دسته اول کاپ آسیا هستیم/ آمادگی خوبی داریم

شایسته صعود به دسته اول کاپ آسیا هستیم/ آمادگی خوبی داریم

تینا عیسائیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال بانوان برای حضور در مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا گفت: تا به امروز چهار مرحله اردو داشتیم، در هر مرحله اردو هم روزانه دو جلسه تمرینی برگزار کردیم. با حضور سرمربی تیم (شایسته متشرعی) و برنامه هایی که داشتند، هر جلسه تمرینی را قوی برگزار کردیم به طوری که امروز آمادگی خوبی برای حضور در رقابت ها داریم.

وی با اشاره به اینکه پنجمین و آخرین اردوی آماده سازی متصل به زمان اعزام است، خاطرنشان کرد: اینکه آخرین روزهای تمرینی را در تهران سپری کنیم یا آنکارا هنوز قطعی و نهایی نشده است. مهم این است که امروز ۸۵ – ۸۰ درصد آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات و رویارویی با دیگر تیم ها را به دست آورده ایم و طی جلسات تمرینی باقی مانده هم می توانیم شرایط آمادگی خود را بهبود بخشیم. البته اگر این جلسات تمرینی در ترکیه و همراه با دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده در آنکارا برگزار شود، نتیحه خیلی بهتری برایمان خواهد داشت.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان فدراسیون این بوده که پیش از سفر به اردن و شرکت در مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا، اردویی تدارکاتی در ترکیه داشته باشیم که اگر این موضوع محقق شود خیلی ایده آل خواهد بود چراکه در آنکارا با تیم هایی روبرو می شویم که سطحشان از تیم های غرب آسیا بالاتر است.

عیسائیان در مورد مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا و اینکه طبق برنامه اعلام شده لبنان اولین حریف ایران در این رقابت هاست، تصریح کرد: تجربه دیدار با لبنان را داریم. البته این تجربه را دو سال پیش از حضور در مسابقات غرب آسیا گرفتیم اما می تواند کمک حال‌مان باشد. لبنان از تیم های خوب غرب آسیاست که اخیرا هم دیدارهایی رسمی داشته است.

وی تصریح کرد: شروع آسانی در مسابقات نخواهیم داشت اما این موضوع برای‌مان خیلی هم بد نیست. برای ما بهتر است که صدرنشین گروه خود شویم تا با توجه به برنامه مسابقات به صورت مستقیم راهی مرحله نیمه نهایی شویم زیرا در صورت دوم یا سوم شدن در گروه خود باید برای صعود به نیمه نهایی برگزارکننده دیدارهای ضربدری باشیم.

این ملی پوش بسکتبال بانوان با اشاره به اینکه دیدارهای گروهی ایران در گروه اول برگزار می شود، یادآور شد: در گروه دوم تیم های اندونزی، قزاقستان و اردن قرار دارند که در میان آنها اندونزی خیلی مدعی است. احتمال اینکه اندونزی صدرنشین گروهش شود، زیاد است. این هم دلیل دیگری برای این است که مصمم به صدرنشینی هستیم چون در این صورت در مرحله نیمه نهایی با اندونزی روبرو نمی شویم.

«در هر صورت فینال مسابقات دسته ب کاپ آسیا و پیروزی در این مرحله تعیین کننده است چراکه فقط تیم اول رقابت ها سهمیه حضور در مسابقات دسته A کاپ آسیا را به دست می آورد.» عیسائیان در واکنش به این موضوع گفت: تمام تلاش‌مان را می کنیم تا فینال پیش برویم، از این مرحله هم نتیجه ای غیر از برد نمی خواهیم. البته طبیعی است که همه تیم ها برای همین نتیجه در مسابقات شرکت می کنند به خصوص که فقط یک سهمیه از این رقابت ها توزیع می شود و این خیلی منطقی نیست.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این پرسش که «این تیم برای صعود به دسته اول کاپ آسیا چقدر شانس دارد؟» گفت: هیچ اتفاق و نتیجه ای غیر ممکن نیست. ایران شایستگی این صعود را دارد و برای آن هم تلاش زیادی کرده است. البته که دیگر کشورها و تیم ها هم تلاش و برنامه لازم را داشته اند. ضمن اینکه با شرایطی متفاوت از ایران هم در مسابقات شرکت می کنند به این دلیل که بازیکن تبعه از دیگر کشورها در ترکیب خود دارند.

وی تاکید کرد: ایران تجربه ای از مسابقات دسته اول کاپ آسیا ندارد چون تا چند سال پیش اصلا در رنکینگ حضور نداشت. بعد از تصویب پوشش اسلامی ما برای حضور در میادین بین المللی، شرایط اعزام را به دست آوردیم. دو سال پیش هم در مسابقات غرب آسیا شرکت کردیم و سوم شدیم.

ملی پوش بسکتبال بانوان گفت: در هر صورت انگیزه و تلاش تیم ملی بسکتبال بانوان کسب تنها سهمیه مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا برای صعود به دسته اول است. اگر این اتفاق بیفتد که در تاریخ بسکتبال و ورزش کشور ماندگار می شود اگر هم به هر دلیلی موفق به انجام آن نشده ایم، تلاش مان را برای دیگر فرصت ها و رویدادها ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه به میزبانی اردن برگزار می‌شود. طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی بسکتبال بانوان در روز نخست مسابقات به مصاف لبنان می رود و در روز دوم هم با سوریه دیدار خواهد داشت. قهرمان این رقابت ها به دسته اول کاپ آسیا صعود می کند.

منبع : مهر