شرکت‌های دانش بنیان زمین دریافت می‌کنند

شرکت‌های دانش بنیان زمین دریافت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی یکی از واحدهای صنعتی استان سمنان ضمن بیان اینکه شعار سال یعنی تولید دانش بنیان و اشتغال سرلوحه برنامه‌های وزارت صمت است، بیان کرد: ابتدای سال جاری سندی وزارت صمت منتشر کرد که در آن برنامه‌ها و چارچوب‌های مرتبط با توسعه بخش‌های فناوری واحدهای صنعتی مورد تاکید قرار گرفته تا بتوانیم بهره وری تولید صنعتی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در واحدهای تولیدی، واحد صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، مشوق‌هایی را در نظر گرفته است، افزود: هدف ما ایجاد رغبت برای حرکت به سمت دانش بنیان کردن تولید صنعتی در کشور و ارتقای تولید و اشتغال است.

ایجاد دفاتر طرح و توسعه

معاون وزیر صمت با بیان اینکه واگذاری زمین با اقساط ۴۸ ماهه و پیش پرداخت ۱۰ درصد در بدو واگذاری زمین از جمله مشوق‌های ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در درون بدنه شهرک‌های صنعتی کشور است، گفت: این شرکت‌ها همچنین در سراسر کشور برای واگذاری زمین و حمایت، در اولویت خواهند بود.

رسولیان با بیان اینکه از دیگر حمایت‌ها باید به ایجاد دفاتر طرح و توسعه در زمینه تولید و در ۳۸ نقطه کشور اشاره کرد، گفت: این طرح در شهرک‌های فناوری نیز اجرا می‌شود و وزارت صمت در برنامه دارد تا شش مورد از این شهرک‌ها را در کشور ایجاد و توسعه دهد.

وی با بیان اینکه از دولت تقاضا برای اخذ مجوز شهرک‌های فناوری دیگر را نیز داریم که ویژه استقرار شرکت‌های دانش بنیان باشد، بیان داشت: ایجاد کارگاه‌های کوچک برای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای کوچک در زمین‌های زیر ۵۰۰ مترمربع از دیگر برنامه وزارت صمت برای توسعه تولید صنعتی دانش بنیان در سراسر کشور است

منبع : مهر