شرکت‌های صوری شناسایی و دست افراد کلاهبردار و سودجو کوتاه شود

شرکت‌های صوری شناسایی و دست افراد کلاهبردار و سودجو کوتاه شود

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی با مدیران و مسئولین مرکز مالکیت معنوی با بیان اینکه مالکیت معنوی جایگاه مهمی در عرصه اقتصاد، تولید و گسترش روابط با سایر کشورها دارد، گفت: عمده مراجعات مردم در حوزه ثبت شرکت‌ها و مرکز مالکیت معنوی است بنابراین الکترونیکی کردن فرآیندها مسلماً کاهش مراجعات مردمی، کاهش هزینه‌های زائد و صرفه جویی در زمان را برای متقاضیان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سالهای گذشته در مرکز مالکیت معنوی صورت گرفته است گفت: با روحیه کار جهادی که در بخش فن آوری سازمان سراغ داریم امیدواریم طی هفته آتی پنجاه درصد از فرایندهای این مرکز الکترونیکی شود که این مهم باعث کاهش بسیاری از مراجعات مردمی می‌شود.

وی به حساسیت کاری این مرکز اشاره کرد و افزود: نظارت بر فعالیت شرکتها باید با دقت بیشتری صورت پذیرد و شرکت‌های صوری شناسایی و دست افراد کلاهبردار و سودجو کوتاه شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه برنامه محوری در سازمان باید نهادینه شود افزود: هر اداره و واحد ثبتی باید با بهره گیری از جوانان و مدیران خوش فکر و نوآور با حرکت در مسیر تحول و تعالی و ارتقا جایگاه سازمانی چشم انداز آتی خود را تبیین کند.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به برگزاری همایش بین المللی در سال آینده گفت: این همایش برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن شناساندن چهره بین المللی مالکیت معنوی است.

منبع : مهر