شرکت ۱۰۳ هزار مددجوی کمیته امداد در جشنواره قرآنی باران وحی

شرکت ۱۰۳ هزار مددجوی کمیته امداد در جشنواره قرآنی باران وحی

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد، روز شنبه در اختتامیه جشنواره قرآنی باران وحی که با حضور مسؤولان کشوری و استانی در محل امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به شرکت بیش از ۱۰۳ هزار نفر از مددجویان در سراسر کشور در این جشنواره بیان کرد: ۶۳۰ داور در سطح کشور، شرکت‌کنندگان را داوری کردند.

وی گفت: جشنواره قرآنی باران وحی در سه بخش آوایی، مفاهیم و هنری در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک جنسیتی برگزار شد.
قائم مقام کمیته امداد افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان در نهاد کمیته امداد ۱۷ برنامه و ۱۲۰ خدمت در زمینه‌های مختلف حمایتی، درمانی، فرهنگی، اشتغال و… برای ولی‌نعمتان انقلاب انجام می‌گیرد.

صباغیان پرداخت تسهیلات اشتغال و ارائه آموزش‌های مختلف به کارآفرینان تا رسیدن به خودکفایی را از اقدامات این نهاد در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان نام برد و گفت: در بیش از ۸۰ استان در سراسر کشور جشن خودکفایی برگزار شده است.

قائم مقام کمیته امداد، رفع نیازهای مادی و معنوی مددجویان را مهمترین رسالت این نهاد عنوان کرد و افزود: رفع نیازهای فرهنگی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد حمایتی است که موضوعات قرآنی از آن جمله برنامه‌های فرهنگی است که جشنواره قرآنی باران وحی نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی راهبردی در زندگی فردی و اجتماعی افراد است، تصریح کرد: برکات قرآن آثار بسیاری در سطح جامعه دارد که دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص باید بیشتر فعالیت داشته باشند و برنامه‌های فرهنگی را در کنار سایر برنامه‌ها در اولویت قرار دهند.