شکست تیم هندبال جوانان ایران مقابل کویت

 شکست تیم هندبال جوانان ایران مقابل کویت

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران چهارشنبه شب ۲۹ تیرماه در سومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی به مصاف تیم کویت رفت. شاگردان سرگئی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه ۲۶ بر ۲۰ مقابل کویت مغلوب شد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود کویت به اتمام رسید و با وجود اینکه جوانان ایران در نیمه دوم اختلاف را کمتر کردند اما در دقایق پایانی بازی باز هم اختلاف به شش گل رسید و کویت موفق شد پیروز این دیدار باشد.

تیم ملی هندبال جوانان کویت بدون شکست و با کسب دو پیروزی و یک تساوی به عنوان تیم اول و عربستان با کسب دو پیروزی به عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله نیمه نهایی رقابت قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان شدند.

هندبالیست‌های جوان ایران روز شنبه هم در اولین دیدارشان در این رقابت‌ها برابر تیم قدرتمند عربستان شکست خوردند. تیم ملی هندبال جوانان ایران که در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گروه مرگ این مسابقات قرار گرفته بود دومین دیدار خود را برابر تیم مدعی کره جنوبی واگذار کرد.

گفتنی است دو تیم کره جنوبی و کویت با داشتن ۵ طلای آسیا در این رده سنی بهترین تیم قاره محسوب می‌شوند. عربستان نیز چند سالی است یکی از مدعیان بخش مردان است.

احسان بذرافکن، سعید علی‌اکبری، طاها شکوهی‌پور، علی مقدم، محمد سنجری‌پور، رضا بیات، شایان فرشته‌نژاد، سید مهرشاد دانشی، علی حفیظیان، امیرعباس زارعی، صابر حیدری، امیر رضا شجاعی، سهیل صفری، مهدی مرادی، علیرضا رضوانی، محمدرضا غفاری، مبین آبیار و امیرحسین مسعودنیا ترکیب ملی‌پوشان هندبال جوانان پسر ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهد.

ابوالقاسم شعبانپور (مدیر فنی)، سرگئی نیکولینکو (سرمربی)، محمود متین (سرپرست)، حسن رنجکار (مربی)، امید کاظمی (امدادگر ورزشی) نیز به عنوان کادر فنی تیم ملی جوانان ایران در این مسابقات حضور دارند.

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم‌های ملی ایران، کره‌جنوبی، عربستان، کویت در گروه A و تیم‌های ملی بحرین، ژاپن، هند، پاکستان در گروه B رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا قرار گرفته‌اند.

پس از برگزاری مرحله گروهی تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B، تیم اول گروه B با تیم دوم گروه A برای تعیین جایگاه‌های اول تا چهارم رقابت می‌کنند و تیم سوم گروه A با تیم چهارم B و تیم سوم گروه B با تیم چهارم A برای تعیین جایگاه‌های پنجم تا هشتم به مصاف یکدیگر می‌روند.

منبع : مهر