شیدایی و بزرگی برنز گرفتند/ کیانی به فینال راه یافت

شیدایی و بزرگی برنز گرفتند/ کیانی به فینال راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از رقابت‌ها صبح امروز با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون آغاز شد. در روز نخست تیم ایران سه نماینده داشت که دانیال بزرگی و زهرا شیدایی برنز گرفتند وناهید کیانی به فینا راه یافت.

دانیال بزرگی اولین در وزن ۶۸- کیلوگرم ابتدا با برتری برابر «ژانگ» از کره جنوبی در دو راند متوالی و با نتایج ۱۱ بر ۳ و ۱۴ بر ۲ پیروز شد و سپس حسین لطفی از افغانستان را با نتیجه ۲ بر یک در راند شماری (۱۶ بر ۴، ۱۴ بر ۱۶ و ۱۶ بر ۱۰) شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

بزرگی در مرحله نیمه نهایی به دیدار «اولوگ‌بک رشیدوف» از ازبکستان، دارنده مدال طلای دوره قبل و قهرمان المپیک توکیو دیدار کرد و با واگذاری نتیجه (۲ بر صفر در راند شماری ۱۱ بر ۷ و ۱۱ بر ۳) نهایتاً توانست مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کند.

همچنین زهرا شیدایی در وزن ۵۷- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، در مرحله یک چهارم نهایی برابر یاسین یارا محمد از اردن (۲ بر صفر در راند شماری و با نتایج ۶بر۴ و ۲ بر صفر) به برتری برسد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شیدایی در مرحله نیمه نهایی برابر «لو زونگشی» حریف از کشور چین (۲ بر صفر در راند شماری با نتایج ۱۲ بر ۲ و ۱۲ بر ۳) متوقف شد و به مدال برنز بسنده کرد. «زونگشی» قهرمان جهان و گرندپری است و از عنوان داران تکواندوی دنیا به حساب می‌آید.

ضمن اینکه ناهید کیانی بعد از یک دور استراحت، ۲ بر یک «کانابال» از فیلیپین را شکست اد و سپس با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «وانگ ژیالو» از چین راهی دیدار نهایی شد.

منبع : مهر