صابر کاظمی در افت قرار  دارد و ریسک مصدومیتش زیاد است

صابر کاظمی در افت قرار دارد و ریسک مصدومیتش زیاد است

به گزارش خبرنگار مهر، صابر کاظمی یکی از ستاره‌های جوان و آینده دار والیبال ایران است که در یک سال گذشته به طور متوالی در رویدادها و مسابقات مختلفی همراه تیم ملی و تیم‌های باشگاهی حضور داشته است.

تیم والیبال سیرجان نماینده ایران در جام باشگاه های جهان است که قرار است صابر کاظمی یک بار دیگر این تیم را همراهی کند. حضور مداوم کاظمی در اکثر تورنمنت‌ها نگرانی‌هایی را در رابطه با احتمال افزایش مصدومیت این بازیکن بالا برده است و نگرانی ها در این زمینه شکل گرفته که این بازیکن در سال آینده نتواند تیم ملی را در رویدادهای مهم همراهی کند.

سیامک افروزی پزشک تیم والیبال شهرداری ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت صابر کاظمی گفت: این بازیکن تا المپیک توکیو و قهرمانی آسیا همراه تیم ملی در مسابقات شرکت کرده است. اردیبهشت ماه آخرین تایمی بود که صابر کاظمی تمرینات بدنسازی خود را پشت سر گذاشت از اردیبهشت ماه او درگیر رقابت‌ها بود و دیگر نتوانست تمرینات خوب وزنه ای را انجام دهد.

افروزی که سال ها در تیم ملی والیبال به عنوان پزشک حضور داشت، تاکید کرد: بدن صابر کاظمی دچار افت شده است چرا که زمانی برای تمرینات بدنسازی ندارد. این بازیکن از نظر کیفی در افت قرار دارد. همین وضعیت بر روی مصدومیت‌های گذشته کاظمی از ناحیه زانو و مچ پا تاثیر گذاشتهُ درد این مصدومیت ها زیاد شده است چرا که هیچ ساپورت عضلانی در این مدت رخ نداده است تا بتواند شرایط بدنی اش را به ایده آل برساند.

وی افزود: کاری به سیاست های باشگاه، فدراسیون و مربیان ندارم به عنوان یک پزشک بحث من سلامت بازیکن است چرا که صابر کاظمی یک سرمایه ملی به شمار می رود. او در حال حاضر شرایط خوبی ندارد که بخواهد در رقابتی شرکت کند آن هم در برزیل که بعد مسافتی زیادی دارد.

افروزی درباره افزایش احتمال مصدومیت کاظمی تاکید کرد: دو نوع مصدومیت در ورزش داریم گاهی برخی از مصدومیت ها اجتناب ناپذیر است و برای هر بازیکنی پیش می آید اما گاهی یکسری از مصدومیت ها به دلیل تحلیل عضله و افزایش فشار به وجود می آید. این شرایط ریسک مصدومیت صابر کاظمی را افزایش می دهد. به عنوان فردی که سال ها با بازیکنان در تیم ملی حضور داشته ام از دید حرفه ای می‌گویم که شرایط صابر کاظمی مناسب نیست و حضور در مسابقات مختلف احتمال آسیب دیدگی او را افزایش می دهد و در نهایت تیم ملی سال آینده متضرر خواهد شد.

منبع : مهر