صادرات تایر به شرط تأمین نیاز داخل آزاد شد

صادرات تایر به شرط تأمین نیاز داخل آزاد شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ براساس بخشنامه جدید گمرک رفع ممنوعیت صادرات تایر در 1401/06/30 توسط مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

در این نامه آمده است:

پیرو بخشنامه مورخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در خصوص ممنوعیت برخی اقلام صادارتی از جمله انواع لاستیک سبک و سنگین، دفتر مقررات صادارت و واردات صنعت موضوع رفع ممنوعیت صادارت تایر را به انجمن صنعت تایر ابلاغ کرد.

به گزارش تسنیم، شهریور ماه سال گذشته با تصمیم ستاد تنظیم بازار، تایرسازان داخلی مجاز به صادرات بخشی از تولید خود (صادرات ۱۰ درصد تایر سواری تولیدی و ۳۰ درصد تایرهای کشاورزی و راه‌سازی و صنعتی) شده بودند که همین امر موجب گله تولیدکنندگان شده بود چراکه معتقد بودند میزان تولید بیش از نیاز بازار است و باید این ممنوعیت ها برطرف شود.

حمیدرضا عبدالمالکی رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر ایران در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: پیش از این ما فقط براساس رقم های تعیین شده امکان صادارت داشتیم که خوشبختانه این موضوع به شرط تأمین نیاز بازار داخل برطرف شده است.

وی افزود: پیش از این برای صادارت درگیر بورکراسی پیچیده ای بودیم به نحوی که برای کسب مجوز باید معطل چندین تأییده  باشیم که همین امر روند صادارت را مختل کرده بود.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم