صعود مستقیم پورتو با طارمی به لیگ قهرمانان اروپا

صعود مستقیم پورتو با طارمی به لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پورتو در هفته سی ام لیگ پرتغال با نتیجه ۷ بر صفر تیم پورتیمننزه را شکست داد و در فاصله چهار هفته مانده به پایان این رقابت‌ها، با ۸۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در این مسابقه سه گل زد و یک پاس گل داد.

تیم‌های اسپورتینگ و بنفیکا که امشب در چارچوب مسابقات همین هفته برگزار کننده دیداری حساس هستند، بعد از پورتو به ترتیب با ۷۳ و ۶۴ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

صعود مستقیم پورتو با طارمی به لیگ قهرمانان اروپا

کشور پرتغال در لیگ قهرمانان اروپا ۱+۲ سهمیه دارد و به این ترتیب حضور مستقیم پورتو در فصل آینده لیگ قهرمانان قطعی شد چرا که حتی اگر بنفیکا امشب اسپورتینگ را شکست بدهد، ۶۷ امتیازی می‌شود و در چهار هفته باقیمانده نمی‌تواند به پورتو برسد.

به این ترتیب جنگ برای کسب دیگر سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان اروپا در پرتغال بین اسپورتینگ و بنفیکا خواهد بود چرا که بنفیکا هنوز شانس قرار گرفتن در رده دوم جدول را از دست نداده است.

پورتو در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول، اتلتیکومادرید و آث میلان همگروه بود و از صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها بازماند. یاران مهدی طارمی در پورتو سپس به لیگ اروپا رفتند و در آن رقابت‌ها هم با قبول شکست برابر لیون فرانسه حذف شدند.

منبع : مهر