صنایع آب‌بر خوزستان باید آب مصرفی خود را تأمین کنند

صنایع آب‌بر خوزستان باید آب مصرفی خود را تأمین کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان شامگاه امروز سه شنبه در نشست کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی خوزستان بیان کرد: در این جلسه مباحثی پیرامون سند سازگاری با کم آبی در دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و آّب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی متشکل از ۱۰ محور بود که ۵ محور از آن سازه‌ای و ۵ محور باقی‌مانده مرتبط با مسائل فنی و کشت می‌شد.

استاندار خوزستان با اشاره به برنامه اجرایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: با توجه به محورهای اشاره شده سند سازگاری با کم‌آبی در حوزه رودخانه‌های استان متناسب با ابلاغ وزارت جهاد کشارزی به استان برنامه کشت پاییزه می‌تواند انجام شود.

وی با بیان اینکه صنایع عمده آب‌بر خوزستان مکلف هستند تا آب مصرفی خود را تأمین کنند، گفت: قرار دادن آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست.

خلیلیان افزود: در این راستا صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تأمین کنند؛ همچنین برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: برخی از صنایع برنامه خود را در راستای احداث تأسیسات تسویه فاضلاب ارائه کردند تا آب حاصل از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده شود.

منبع : مهر