صنایع بزرگ موظف به تأمین مواد اولیه ویژه قطعه سازان شوند

صنایع بزرگ موظف به تأمین مواد اولیه ویژه قطعه سازان شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا رضائی با اشاره به اینکه لازمه تحول در صنایع خودروسازی تغییر  نگاه حاکمیت، دولت، مجلس، جامعه و … به این صنعت است، گفت:  ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود و آغاز دولت جدید بهترین فرصت برای این بازسازی و اصلاح ساختاری این صنعت است.
 
وی درخصوص راه های افزایش کیفیت در صنایع خودروسازی نیز گفت: قطعه سازان مانند تمام صنایع دیگر، برای تولید محصول با کیفیت به مواد اولیه مناسب نیاز دارد که از سوی پتروشیمی ها، فولادسازی و سایر صنایع بزرگ تولید می شوند.

رضائی افزود: ما مشخصات فنی و مهندسی مورد نظر برای مواد اولیه مورد نیاز خود را به این صنایع اعلام می کنیم اما آنها حاضر به تامین آن نیستند و مواد اولیه معمولی که برای سایر صنایع با حساسیت کمتر تولید می کنند را به ما تحویل می دهند؛ در این حالت لازم می شود که قطعه سازان روی این مواد تغییراتی ایجاد کنند اما به دلیل حجم و تنوع قابل توجهی که در این حوزه وجود دارد، عملا امکان پذیر نیست.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور گفت: به صورت جزئی در هر خودرو بیش از ده هزار قطعه استفاده می شود که اگر بخواهیم با افزایش استانداردهای این قطعات، خودروهایی باکیفیت تر داشته باشیم، ناگزیر هستیم مثل کشورهای صنعتی، برای محصولات صنعتی، مواد اولیه ویژه و مطابق با استانداردهای لازم رو تامین کرده و در اختیار قطعه سازان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: درخواست قطعه سازان ما این است که مجلس و دولت صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی ها، فولادسازان و … که عمدتا زیر نظر دولت هستند را موظف به تولید مواد اولیه با ویژگی ها و کیفیت مناسب برای استفاده در صنعت خودرو و قطعه سازی کنند. این یکی از اصولی است که می توان براساس آن از قطعه سازان و خودروسازان انتظار افزایش کیفیت محصولات را داشت.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم