صورت‌های مالی ایران مال مردود شد

صورت‌های مالی ایران مال مردود شد

به گزارش مهر، شب گذشته با انتشار صورت‌های مالی اساسی و یادداشت‌های توضیحی حسابرس و بازرس قانونی شرکت توسعه بین الملل ایران مال (سهامی عام) برای دوره مالی عملکرد شش ماهه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹، گزارش مالی این شرکت را مردود اعلام کرد.

مؤسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس معتمد بانک مرکزی و سازمان بورس شب گذشته با مردود اعلام کردن گزارش صورت سود و زیان و تغییرات در حقوق مالکانه شرکت توسعه بین الملل ایران، ترازنامه این شرکت را به دلیل آنچه که «آثار اساسی ناشی از قرارداد فیمابین با شرکت تجارت ایران مال» عنوان کرده، در کدال افشا کرد.

شرکت توسعه بین الملل ایران مال مالک پروژه بازار بزرگ ایران یا به اصطلاح ایران مال است که ۱۰۰ درصد سهام آن از سوی بانک آینده تملک شده است.

مطابق با مستندات منتشر شده در گزارش‌های مالی بانک آینده، این قرارداد زیانی ۲۳ هزار میلیارد تومانی به بانک آینده و حقوق صاحبان سهام آن وارد می‌کند که معادل نیمی از زیان انباشته این بانک در عملکرد سال مالی منتهی به ۹۸ است.

با مردود اعلام شدن گزارش‌های مالی ایران مال از سوی حسابرس معتمد بانک مرکزی، بدون تردید توجیه اقتصادی این پروژه با توجه به منابع پولی صرف شده در سنوات قبل از سوی مالک واحد سهام عمده بانک آینده و هزینه‌های هنگفت آن برای صاحبان سهام این بانک زیر سوال خواهد رفت.

منبع : مهر