ضرب‌الاجل مسکو به شهروندان مناطق الحاقی برای دریافت گذرنامه

ضرب‌الاجل مسکو به شهروندان مناطق الحاقی برای دریافت گذرنامه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، یوگنی ایوانوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که فرآیند «صدور کلی گذرنامه» در مناطق تازه الحاق‌شده به مسکو، با همان رویه صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ برای شهروندان شبه جزیره کریمه، انجام خواهد شد و شهروندان مناطق جدید برای پذیرفتن یا نپذیرفتن شهروندی روسیه تنها یک ماه فرصت دارند.

ایوانوف گفت: شهروندان مناطق زاپروژیا، خرسون، لوهانسک و دونتسک که در کشورهای دیگر اقامت دارند، باید ظرف مدت یک ماه درباره شهروندی خود، تصمیم بگیرند.

وی در اظهارات خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد که آیا دارندگان گذرنامه اوکراینی در این مناطق، در صورت رد کردن شهروندی روسیه با مجازات روبه‌رو خواهند شد یا خیر.

به گفته ایوانوف، بسیاری از شهروندان مناطق الحاق‌شده، گذرنامه روسی خود را دریافت کرده‌اند و روسیه روند اعطای گذرنامه به سایر شهروندان را نیز تسهیل خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سال ۲۰۲۰ قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، خارجی‌ها از مالکیت زمین در عمده بخش‌های کریمه منع شدند.

همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون در شرق و جنوب اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.

منبع : مهر