طارمی به دنبال درخشش دوباره مقابل اسپورتینگ پای فینال جام حذفی

طارمی به دنبال درخشش دوباره مقابل اسپورتینگ پای فینال جام حذفی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پورتو و اسپورتینگ لیسبون برگزار کننده یکی از دیدارهای رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال هستند. این بازی ساعت ۰۰:۱۵ پنجشنبه (بامداد فردا) و به میزبانی لیسبون برگزار می‌شود.

تیم پورتو روز گذشته وارد لیسبون شد تا آماده دیداری شود که نتیجه آن تا حدی تعیین کننده تیم حاضر در فینال خواهد بود.

دیدار پورتو و اسپورتینگ که از رقبای سنتی فوتبال پرتغال محسوب می‌شوند، همواره با تنش و درگیری همراه بوده است. آخرین تقابل دو تیم در لیگ پرتغال ۲۲ بهمن بود که آن مسابقه با نتیجه تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید. اسپورتینگ در آن بازی ابتدا دو بر صفر پیش افتاد اما در ادامه پورتو با گل‌های «ویرا» و مهدی طارمی کار را به تساوی کشاند.

طارمی به دنبال درخشش دوباره مقابل اسپورتینگ پای فینال جام حذفی

خشونت و درگیری در دقایق پایانی این مسابقه به حدی بالا گرفت که داور مجبور به اخراج پنج بازیکن از جمله دو بازیکن پورتو شد. با این حال پورتو در آن مسابقه بازنده نشد تا شانس بالای خود را برای قهرمانی در لیگ پرتغال حفظ کند.

مهدی طارمی همچنان یکی از بازیکنان کلیدی پورتو محسوب می‌شود و آمار درخشان او ادامه دارد. این بازیکن ایرانی که اخیراً در لیگ اروپا برابر لاتزیو ایتالیا گلزنی کرد و پاس گل داد، در دیدار گذشته پورتو مقابل ژیل ویسنته هم گل‌سازی کرد تا نگاه‌ها در نیمه نهایی جام حذفی دوباره به او باشد.

طارمی از سوی سرمربی پورتو به عنوان بازیکنی توصیف شد که «فراتر از یک مهاجم» عمل می‌کند و حتی زمانی که پست او تغییر می‌کند، می‌تواند از پس وظایفی که برایش تعریف شده، بر بیاید.

با این تفاسیر پورتو در صورت برد در زمین اسپورتینگ می‌تواند گام بلندی برای صعود به فینال جام حذفی بردارد و در کنار لیگ پرتغال، یک قهرمانی دیگر را هم در این فصل جشن بگیرد.

در آستانه این مسابقه، باشگاه پورتو هم اقدام به برگزاری یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین گل ماه فوریه این باشگاه کرده است. مهدی طارمی با گلی که در دیدار مقابل اسپورتینگ در لیگ (با ضربه سر و چرخش هنگام فرود آمدن) به ثمر رساند، در این نظرسنجی حضور دارد.

منبع : مهر