طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی خوزستان به تصویب رسید

طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی خوزستان به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله حیاتی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه طرح ارتقای امنیت عمومی (بازدید مسئولان قضائی و امنیتی از کشفیات اسلحه، مواد مخدر و همچنین رژه خودرویی و موتوری فرماندهی انتظامی خوزستان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال طرحی در شورای امنیت کشور تحت عنوان طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی خوزستان مصوب شده که برای دستگاه‌های ملی و استانی تکالیفی گذاشته شده بود که بخشی از این تکالیف مربوط به نیروی انتظامی کل کشور بود.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها تقویت ناوگان حمل و نقل خودرویی نیروی انتظامی خوزستان بود که توسط نیروی انتظامی کل کشور این امر امروز محقق و ۹۵ خودرو به چرخه خودرویی نیروی انتظامی استان اضافه شد.

وی یادآور شد: سایر دستگاه‌های ملی و استانی نیز تلاش‌های خودشان را برای اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی استان خوزستان انجام می‌دهند؛ خوزستان مکان امنی برای سوداگران مواد مخدر و قاچاقچیان اسلحه و مهمات نیست.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که عزم شورای تأمین استان برای مقابله سریع، جدی و خشن با قاچاقچیان سلاح و مهمات و سوداگران مواد مخدر جدی است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان اضافه کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد که امنیت خوزستان توسط قاچاقچیان و اسلحه مهمات و سوداگران مواد مخدر به خطر بیافتد.

وی بیان کرد: در خصوص تیراندازی‌های غیرمجاز نیز برنامه‌های متنوعی در بحث فرهنگی، پیشگیری و مقابله‌ای به تصویب رسیده و همین هفته نمایشگاه سلاح‌های جمع آوری شده توسط اعضای شورای تأمین و جامعه اطلاعاتی استان برگزار می‌شود و از نخبگان و سران عشایر دعوت خواه شد که کار اقناع سازی را انجام دهند.

حیاتی گفت: علاوه بر اقدامات فرهنگی، اقدامات مقابله‌ای نیز توسط دستگاه‌های عملیاتی مثل نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان (عج) به صورت روزانه و لحظه‌ای در حال انجام است که میزان کشفیات تاکنون بیش از چهار هزار قبضه سلاح بود.

منبع : مهر