طعنه چفرین به فیفا و اینفانتینو: اصلاً چرا هر ماه جام جهانی برگزار نکنیم؟

طعنه چفرین به فیفا و اینفانتینو: اصلاً چرا هر ماه جام جهانی برگزار نکنیم؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود انتقادات فراوانی که به طرح پیشنهادی فیفا برای کاهش فواصل زمانی جام جهانی از ۴ به ۲ سال وجود دارد، جانی اینفانتینو و همکارانش قصد دارند این طرح را پیاده‌سازی کنند و همین موضوع هم نارضایتی اهالی فوتبال اروپا و در رأس آنها الکساندر چفرین رئیس یوفا را به همراه داشته است.

رئیس اسلوونیایی یوفا که پیش از این هم از طرح فیفا ایراد گرفته بود، بار دیگر بر مخالفت خود بر اجرای این طرح تأکید کرد و آن را تنها یک طرح نادرست دانست که با سایر تورنمنت‌ها از جمله المپیک و جام جهانی زنان تداخل پیدا خواهد کرد.

چفرین در گفت‌و‌گو با نشریه اکیپ اظهار داشت: اروپا و آمریکا جنوبی مخالف دو سالانه شدن جام جهانی هستند و قهرمانان جام جهانی هم از این منطقه هستند. مشکل این است که شما هر 4 سال باید یک محل جدید را برای برگزاری بازی‌ها معرفی کنید تا مسابقات جذاب باشد. برگزاری جام جهانی در فواصل زمانی دو ساله، عملاً یک طرح بد است و در نهایت هم رخ نخواهد داد، چون انجامش یک اشتباه است.

رئیس یوفا سپس درباره تأثیر دوساله شدن جام جهانی بر تقویم مسابقات فوتبال خواهد گذاشت، به شیوه‌ای طعنه‌آمیز اظهار داشت: اصلاً چرا نمی‌آییم هر 6 ماه یک بار جام جهانی را برگزار کنیم. اصلاً چرا هر ماه برگزار نکنیم یا هر هفته؟ (دوسالانه کردن جام جهانی) به همین راحتی‌ها هم نیست. چرا المپیک را هر چهار سال برگزار می‌کنند؟ چون این تورنمنتی است که باید برای برگزاری‌اش انتظار کشید، برنامه‌ریزی کرد و از آن لذت برد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم