عادی انگاری‌های کرونایی گیلان را در وضعیت هشدار قرار داده است

عادی انگاری‌های کرونایی گیلان را در وضعیت هشدار قرار داده است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۲۷۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا در استان داریم که این روند رو به افزایش است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ برابری بستری‌ها و بیماران سرپایی کرونایی استان از هفتم تیر امسال تاکنون افزود: ویروس کرونا طی دو سال و نیم گذشته جهش‌های زیادی از خود نشان داده و اخیراً هم سویه «Ba۵» در کشورهای مختلف دیده شده و به کشور ما هم ورود کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ارائه آماری از وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان بیان کرد: در حال حاضر چهار شهرستان نارنجی، ۹ شهرستان زرد و تنها یک شهرستان آبی در گیلان داریم و دو شهرستان رودبار و لاهیجان قرمز هستند.

سالاری با انتقاد از عادی انگاری مردم در شرایط حساس کرونا گفت: برخی عادی انگاری‌ها و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی منجر به شیوع مجدد کرونا و قرارگیری گیلان در وضعیت هشدار شده است.

وی با تاکید بر تزریق دز سوم کرونا و دز یادآور واکسن کرونا افزود: حدود هفت ماه از دز سوم واکسن گذشته و برخی از مردم حتی دز دوم را تزریق نکردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تعداد بالای سالمندی در استان بیان کرد: هر چهار تا شش ماه باید دز یادآور واکسن کرونا تزریق شود البته احتمال تولید واکسن با ایمنی طولانی‌تر نیز وجود دارد اما در حال حاضر باید دزهای یادآور را تزریق کرد.

وی با بیان اینکه سویه جدید کرونا سرعت انتشار بالایی دارد، افزود: عدم کامل بودن واکسیناسیون در کودکان و نوجوانان می‌تواند بیشتر آنها را با این سویه درگیر کند و در حال حاضر ۲۰ درصد بستری‌ها زیر ۱۸ سال هستند.

منبع : مهر