عربستان به خرید ضدموشک از رژیم صهیونیستی تمایل دارد

عربستان به خرید ضدموشک از رژیم صهیونیستی تمایل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه Strategy Page، عربستان سعودی در جستجوی چند صد موشکِ ضدموشک پاتریوت PAC-۳ از آمریکا و اتحادیه اروپا است تا آن ها را جایگزین چند صد موشکی کند که برای رهگیری حدود ۱۵۰ موشک بالستیک شلیک شده از سوی ارتش و کمیته های مردمی یمن مورد استفاده قرار گرفت.

بر اساس اعلام این وبگاه، برخی از این موشک ها در نقطه شلیک ناکام ماندند و یا شلیک نشدند. در بسیاری از موارد، عربستان سعودی ۲ موشک PAC-۳ را به سوی هر یک از اهداف شلیک کرد تا از رهگیری آن ها مطمئن شود. برخی از رهگیری ها نیز بر فراز شهرها و یا مناطق شهری به انجام رسید و لذا باقیمانده موشک های PAC-۳ به ناچار می بایست در جایی فرود می آمد و گاهی اوقات نیز این تکه ها بر سازه ها فرود می آمد؛ به همین دلیل هم، تعدادی زخمی و حتی تعدادی نیز کشته بر جای گذاشت.

این وبگاه به نقل از منابع دیپلماتیک ادامه داد: آخرین محوله ارسالی موشک های PAC ۳ به سعوی ها، تعداد۲۰۰ مورد در سال ۲۰۲۰ بود که جایگزین موشک های مورد استفاده از سال ۲۰۱۶ برای ساقط کردن موشک های شلیک شده از شمال یمن بودند.

طبق این گزارش ارتش سعودی در حال حاضر ۲۴ سامانه پاتریوت دارد که برای مقابله با حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ناکافی است.

گزارش مذکور در ادامه اضافه کرد که به همین دلیل مقامات نظامی عربستان به دنبال خرید محرمانه سامانه‌ های فلاخن داود از رژیم صهیونیستی هستند تا بتوانند حتی پهپادهای مبارزان یمنی را نیز هدف قرار بدهند. این سامانه‌ ها، هم ارزان‌ تر از پاتریوت هستند و هم به عنوان «نسخه بهبود یافته پاتریوت» شناخته می‌ شود.

این وبگاه در ادامه اضافه کرد که هنوز حملات پهپادی و موشکی سپتامبر ۲۰۱۹ به تأسیسات نفتی (آرامکو) در عربستان که نیمی از تولید نفت این کشور را متوقف کرد، از سوی مردم عربستان نقل می شود.

منبع : مهر