علامه «الوجیه» نقش بارزی در خنثی سازی طرحهای خصمانه آمریکا داشت

علامه «الوجیه» نقش بارزی در خنثی سازی طرحهای خصمانه آمریکا داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در پیامی درگذشت عبدالسلام الوجیه دبیر کل انجمن علمای یمن را به ملت یمن و امت اسلامی تسلیت گفت.

وی همچنین به خانواده و خویشاوندان و دوستان و نزدیکان عبدالسلام الوجیه تسلیت گفت و برای آنها صبر مسألت کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن به تجلیل از شخصیت دبیر کل فقید انجمن علمای یمن پرداخت و او را حامی حق و ضد ظالمان و دشمنان خدا دانست.

الحوثی تاکید کرد: علامه فقید به دنبال ایجاد پیوند و همدلی میان امت اسلامی بود و با تلاش‌های تفرقه افکنانه و فتنه انگیزانه، مقابله می‌کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه افزود: علامه فقید نقش بارزی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان امت اسلام و طرح‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

وی تاکید کرد: مواضع علامه فقید در مقابله با تجاوز آمریکایی و سعودی علیه یمن و در قبال موضوعات امت اسلامی و در رأس آنها مساله فلسطین، بارز و برجسته بود.

گفتنی است که «عبدالسلام الوجیه» دبیر کل انجمن علمای یمن پس از سال‌ها مبارزه با یک بیماری لاعلاج درگذشت. درگذشت این شخصیت یمنی در حالی اتفاق افتاد که وی به اتخاذ مواضع ضد سعودی شهرت داشت. او در یکی از مواضع خود گفته بود: چرا مفتی‌های عربستان در برابر هزاران جنایتی که رژیم سعودی در یمن و نقاط مختلف جهان عرب مرتکب می‌شود ساکت نشسته اند؟ علت این است که آنها عالم دین نیستند بلکه همچون کاهنان معبد هستند.

وی همچنین تأکید کرده بود: مفتی‌های سعودی از دین اسلام منحرف شده اند و در نتیجه فتواهای آنها هزاران نفر قربانی و کشته شده اند به گونه‌ای که اکثر جنایت‌هایی که در سال‌های اخیر در کشورهای عربی و اسلامی اتفاق افتاده در نتیجه فتواهای مفتی‌های سعودی بوده است.

منبع : مهر