علی ارسلان هر کجا باشد یک کشتی‌گیر ایرانی است

علی ارسلان هر کجا باشد یک کشتی‌گیر ایرانی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی ارسلان یکی از فرنگی‌کاران طلایی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان بود که سال گذشته با وجود شایستگی و توانمندی فراوان از تیم ملی ایران جدا شد و به تیم صربستان پیوست. در همین راستا «امیرحسین حسینی» مربی علی ارسلان در خصوص سطح مسابقات جهانی به خبرنگار مهر گفت: رقابت‌های جهانی صربستان با تمام فراز و فرودهای خود به پایان رسید و کشور میزبان نشان داد می‌تواند میزبان بسیار خوبی برای این قبیل از مسابقات معتبر و بزرگ باشد. البته با توجه به اینکه نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز اهل صربستان است این نظم و هماهنگی در مسابقات جهانی دو چندان بود و تمامی کشورها از شرایط میزبانی و داوری راضی بودند.

وی در خصوص درخشش علی ارسلان در رقابت‌های جهان افزود: او اوایل سالجاری در مسابقات قهرمانی اروپا حضور داشت، اما با توجه به شرایط دور از ایده آل و نه چندان خوبی که در تمرین زیر نظر مربیان صرب داشت نتوانست به خوبی نتیجه بگیرد. بدین ترتیب او در حالی که شایستگی مدال طلا را داشت به مدال برنز رسید. بعد از این اتفاق علی ارسلان جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون کشتی صربستان داشت و از آنها خواست من به عنوان مربی ایرانی به اردوی تیم آنها ملحق بشوم و در مسابقات جهانی در کنار او باشم.

نایب قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان ادامه داد: از آن به بعد در چندین اردوی تیم ملی صربستان حضور داشتم و در اردوهای اروپایی این تیم در بلغارستان و ترکیه هم در کنار علی ارسلان بودم. البته با توجه به روند تمرینات و شرایط آنجا به ایران آمدیم و دو ماه باقی مانده تا رقابت‌های جهانی را در شهر آمل تمرین کردیم. البته رئیس فدراسیون کشتی صربستان معتقد بود ریسک بزرگی کردیم که خوشبختانه با نتایج خوبی همراه شد.

مربی علی ارسلان ادامه داد: کسی پیش بینی نمی‌کرد نتیجه خوبی در مسابقات جهانی بگیریم من با کمک بزرگان و اساتید خود و با تکیه بر تجربیات آنها یک برنامه دو ماهه را برای ارسلان تدوین و تنظیم کردم. ارسلان نیز با تمام سختی‌ها توانست از پس تمرینات سنگین و طاقت‌فرسا بر آید و با بهترین شرایط به صربستان برود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه ارسلان توانست در جهانی صربستان همه را محو کشتی‌های فنی خود کند که نتیجه آن هم یک مدال طلای ارزشمند بود. به هر حال او یک کشتی‌گیر ایرانی است و هر کجا باشد نام ایران هم با نام او بر زبان جاری می‌شود.

منبع : مهر