عملیات احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد آغاز شد

عملیات احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی از آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد با هدف ارتقای زیست شهری خبر داد و گفت: به دنبال مصوبات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، طرح ساماندهی رود دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاط پایلوت شهر تهران از پنج ماه گذشته آغاز شده است.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هماهنگی دستگاه‌های متولی و شهرداری مناطق ۵ و ۲ در چند مرحله پیش بینی و در حال اجرا است، گفت: بر همین اساس سه مسئله جمع‌آوری معتادان متجاهر، حذف پلاک‌های قرمز که به مسئله اعتیاد در دره دامن می‌زند و اجرای ریشه‌ای طرح ساماندهی رود دره برای حذف زمینه بازگشت معتادان، در دستور کار قرار گرفت.

وی جمع آوری مراکز دفع زباله و پسماندهای شهری و همچنین پاکسازی بیش از ۸۰ تن ضایعات و نخاله‌های دره که چندین سال در این دره رها شده بود را از دیگر اقدامات اجرایی برشمرد و با اشاره به حذف ۱۸ پلاک قرمز گفت: پس از پاکسازی، عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه با هدف ارتقای زیست شهری و امکان حضور نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری آغاز شده است که در این طرح مسیری به طول دو هزار و ۱۰۰ متر احداث می‌شود.

به گفته صالحی پس از تکمیل عملیات احداث مسیر، تأمین روشنایی با نصب برج‌های نوری در دستور کار مناطق ۵ و ۲ است.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه پس از معبرسازی مسئله تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک مطرح است، تصریح کرد: دره فرحزاد بر اساس اسناد بالادستی و مصوبه شورای عالی شهرسازی با حداقل مداخلات سازه‌ای و حفظ منظر طبیعی ساماندهی و به اکوپارک تبدیل می‌شود.

صالحی تصریح کرد: اقدامات پیش بینی شده در طرح احداث اکوپارک هیچ‌گونه تعارضی با باغات محدوده نخواهد داشت و هرگونه طرحی متناسب با منظر طبیعی این رودخانه اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان از این پتانسیل گردشگری و طبیعی شهر مهیا کند، گفت: این اقدامات با شعار دره فرحزاد باید فرحزاد شود اجرا می‌شود.

منبع : مهر