عملیات احداث ۱۲۷۰ واحد مسکونی در اردبیل آغاز شده است

عملیات احداث ۱۲۷۰ واحد مسکونی در اردبیل آغاز شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سبحانی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی طرح‌های ساخت مسکن در اردبیل با مشارکت راه و شهرسازی و نهادهای حمایتی اظهار کرد: ۸۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در مدت چهار سال در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون اجرای طرح نهضت ملی و جهش تولید مسکن در سال گذشته به این استان ابلاغ و از ۲۸ مهرماه تا ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۹ هزار نفر برای بهره‌مندی از این مسکن در استان ثبت‌نام کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: در مجموع ۶۹ هزار و ۲۰۰ نفر در استان اردبیل در قالب طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۶۹۷ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و در پایش نهایی ۲۴ هزار و ۵۲ نفر تأیید شدند.

سبحانی افزود: قرار است در چهار سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان اعم از شهری و روستایی احداث شود که این واحدها شامل واحدهای مسکونی ارزان قیمت روستایی، خود مالکی و واحدهای مسکونی شهری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۲۷۰ واحد مسکونی و آماده‌سازی زمین برای شروع عملیات اجرایی ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر در مناطق مختلف این استان خبر داد.

سبحانی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن است، افزود: در این استان غیر از شهر اردبیل در مابقی شهرها بنیاد مسکن عهده‌دار اجرای این پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کل ثبت‌نامی‌های شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در استان ۲۶ هزار و ۳۱۵ نفر است که از این تعداد، ۲۶ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند، ۲ هزار و ۳۴۹ متقاضی نیز مراحل تشکیل پرونده، افتتاح حساب بانکی و واریز ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را تا امروز انجام داده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل ادامه داد: پس از قطعی شدن ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن نهضت ملی شاخص و ملاک برخورداری از این مسکن واریز به موقع سهم آورده متقاضی به حساب بانکی اعلام شده است.

سبحانی بیان کرد: در صورتی که متقاضیان در مهلت مقرر اقدام به واریز آورده نکنند نام آنها از لیست واجدین شرایط دریافت مسکن ارزان قیمت نهضت ملی مسکن حذف و افراد جدید جایگزین آنها می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر مراحل ساخت ۱۲۰ واحد در پارس‌آباد، ۱۶۰ واحد در مشگین‌شهر، ۱۴۰ واحد در خلخال، ۶۰ واحد در نیر و ۸۹۰ واحد در شهر اردبیل به صورت مشارکتی با راه و شهرسازی در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده و در دست احداث است.

سبحانی اظهار کرد: برای فاز دوم این طرح نیز ۲۵۰ واحد در پارس‌آباد، ۴۵۰ واحد در خلخال، ۳۰ واحد در سرعین و ۸۰ واحد در نمین در حال آماده‌سازی زمین و طی مراحل اخذ پروانه می‌باشد که پس از تکمیل مراحل، عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه نهضت ملی مسکن خلخال در قالب ۴۴۰ واحد مسکونی و توجه به واریز آورده اولیه افراد واجد شرایط همزمان با سفر استاندار اردبیل به این شهر آغاز شده است، افزود: عملیات خاکی این پروژه تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

سبحانی گفت: اجرای فونداسیون این پروژه نیز در مرداد ماه امسال انجام می‌شود و زمین به مساحت ۲۵ هکتار توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به این پروژه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: سایت اول این پروژه نیز در قالب ۱۴۰ واحد در پشت بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال در حال اجراست و فاز اول آن در حال نازک‌کاری بوده و فاز دوم نیز به صورت ۸۰ واحد در حال اسکلت‌بندی است.

منبع : مهر