عملیات تل آویو در تغییر معادلات منطقه نقش خواهد داشت

عملیات تل آویو در تغییر معادلات منطقه نقش خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین به بررسی تحولات یمن، عملیات اخیر در تل آویو و جنگ اوکراین پرداخت.

البخیتی در ابتدا با اشاره به عملیات اخیر در شرق تل آویو گفت: عملیات تل آویو حامل یک پیام مهم برای اشغالگران است که تا زمانی که حقوق ملت فلسطین را نقض کند، روی امنیت را نخواهد دید. من عملیات تل آویو را «عملیات شیرهای تنها» نامگذاری می‌کنم. رژیم صهیونیستی به دنبال امنیت کاذب است و نشست‌ها و دیدارها، امنیت این رژیم را تأمین نمی‌کند. عملیات تل آویو در تغییر بسیاری از معادلات نه تنها در فلسطین بلکه در کل منطقه نقش خواهد داشت. یهودیانی که در فلسطین زندگی می‌کنند باید بدانند و مطمئن باشند که یک نهاد کارآمد برای خدمت به منافع آمریکا هستند.

وی سپس با اشاره به تازه‌ترین تحولات کشورش و اعلام توقف تجاوز علیه یمن توسط ائتلاف سعودی افزود: به دشمن و دوست اطمینان می‌دهیم که محاصره یمن یک اقدام نظامی و ادامه محاصره، ادامه اقدام نظامی است. ادامه محاصره به معنای ادامه حملات نیروهای یمنی علیه کشورهای متجاوز است. سعودی‌ها می‌دانند که انصارالله با مشارکت در دعوت برای گفت‌وگو در ریاض موافقت نخواهد کرد. اگر توقف عملیات نظامی شامل توقف محاصره نباشد، این امر را ادامه تجاوزات می‌دانیم.

البخیتی تصریح کرد: تجاوز به یمن با تصمیم آمریکا صورت گرفت و تداوم آن به نفع آمریکاست نه به نفع عربستان یا امارات. طرح ابتکاری المشاط عادلانه و منصفانه است و صلح را محقق می‌سازد ولی ما تاکنون واکنش‌های مثبتی از عربستان سعودی در خصوص این طرح دریافت نکرده‌ایم. هدف طرح پیشنهادی عربستان، دور زدن ابتکار رئیس جمهور المشاط است. اگر عملیات «شکست محاصره ۳» نبود، عربستان سعودی طرح آتش بس را پیشنهاد نمی‌داد.

این مقام ارشد یمنی خاطرنشان کرد: همه متوجه شده‌اند که تصمیم برای پمپاژ نفت بیشتر به بازار جهانی دیگر در دست عربستان سعودی و امارات نیست، بلکه در دست یمن است.

وی به بحران اوکراین هم اشاره کرد و گفت: جنگ روسیه و اوکراین تأثیر حملات ما علیه متجاوزان را افزایش داده است.

منبع : مهر