فاضلاب اهواز در ۲۴ نقطه وارد کارون می‌شود

فاضلاب اهواز در ۲۴ نقطه وارد کارون می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی بعد از ظهر امروز ضمن بازدید از پروژه آبفا در بازارچه کوی ملت اهواز گفت: پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهر اهواز در دو خط شرقی و غربی در دست اجرا است.

وی افزود: پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیا با کمک دانشمندان ایرانی جوانان و فعال توانستند دستگاه میکرو تی بی ام را طراحی و حسب گزارشی که ارائه شده به رکورد روزانه حفاری و لوله گذاری خوبی دست پیدا کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: بر اساس وعده پیمانکار پیش‌بینی می‌شود که در یک بازه زمانی دو ساله پروژه‌های دفع آب فاضلاب قسمت شرقی و غربی اهواز به بهره‌برداری برسند.

مرتضوی عنوان کرد: در حال حاضر اهواز حدود ۲۴ نقطه تلاقی فاضلاب با رودخانه دارد که فاضلاب شهری را به رودخانه سرازیر کرده است ولی با اجرای این پروژه از ورود آب به رودخانه جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امید است در آینده نزدیک شاهد ورود فاضلاب به رودخانه نباشیم و تصفیه خانه‌ها نیز فعال شود، گفت: شهرداری و شورای شهر اهواز در کنار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وارد مذاکره شوند و یک فکر اساسی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی داشته باشند و دولت نیز آمادگی دارد تا کمک‌های لازم را داشته باشد.

منبع : مهر