فرهنگ جهاد و شهادت ملت ایران برخواسته از نهضت عاشورا است

فرهنگ جهاد و شهادت ملت ایران برخواسته از نهضت عاشورا است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی عصر دوشنبه در چهارمین یادواره ملی شهدای حرکت‌های جهادی که در سالن اجتماعات غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از عملی ترین اقدامات در زمینه بسترسازی و فراهم شدن شرایط ظهور حضرت حجت (عج) تشکیل جمهوری اسلامی است و فرهنگ جهاد و شهادت برخواسته از نهضت عاشورا در درون ملت ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: پیام عاشورا از نسلی به نسل دیگر در بین ملت بزرگ ایران انتقال یافت و به رهبری امام راحل و همراهی ملت توانستیم در دوران معاصر، نظام جمهوری اسلامی را تشکیل دهیم.

سردار سلیمانی افزود: هزاران نفر در در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی جان خود را اهدا کردند و امروز ما در امنیت و آرامش زندگی خود را سپری می‌کنیم.

وی عنوان داشت: فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهادی توانست تمدن غرب را که با تکیه بر غارت منابع مالی و معنوی جهان اسلام شکل گیرد رو به افول بکشاند و این فرهنگ تمدن غرب را با چالش جدی گفتمانی مواجه کرد.

تمدن غربی فاقد گفتمان است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان تصریح کرد: امروز غرب و تمدن غربی فاقد گفتمان است و تشکیل جمهوری اسلامی اتفاقی بزرگ برای بشریت و گشودن پنجره‌های رستگاری برای ملت ایران و امت اسلام بود و ملت ایران همواره پیش قراول این حرکت بود.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی فرهنگ جهادی و روحیه جهادی از جمله اضلاع چهارگانه از سوی رهبری تعیین شده است و شهدای جهادگر در جلوی این جریان قرار دارند.

سردار سلیمانی عنوان داشت: از تأسیس بسیج سازندگی دو دهه می‌گذرد و شاهدیم جوانانی برای پیشرفت و سربلندی کشور و ملت در راستای تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی تربیت شدند و به عنوان الگویی جذاب برای مسلمین معرفی شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان گفت: یادواره‌های شهدا که هر ساله برگزار می‌شود به این دلیل است که هم مسئولان و هم جوانان که دل در گرو پیشرفت و عظمت ملت ایران دارند روحیه‌ای دوباره در مسیر خدمت بدست آوردند و آرمان‌های شهدا را فراموش نکنند.

روحیه جهادی نرم‌افزار مترقی و بی مانند و برآمده از فرهنگ عاشورا است

وی تصریح کرد: روحیه جهادی نرم‌افزار مترقی و بی مانند و برآمده از فرهنگ عاشورا است که امروز نزد ملت ایران است.

سردار سلیمانی گفت: پس از دوران دفاع مقدس جهادگران در جبهه‌های علمی و فرهنگی حاضر شدند و این روحیه جهادی بود که ما را به رتبه‌های بالای علمی در منطقه رساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان ادامه داد: ملت ایران در زمینه‌های علمی در منطقه رتبه‌های ممتازی دارد و در سالهای اخیر در زمینه مقابله با کرونا نیز در منطقه حرف نخست را می‌زند و جوانان ایران اسلامی با تکیه بر روحیه جهادی و انقلابی به موفقیت‌های خوبی دست یافت.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور نیروهای جهادی در عرصه کمک رسانی به سیل زدگان گفت: این عزیزان هم اکنون در مناطق مختلف کشور به یاری مردم سیل زده رفتند تا اندکی از اندوه و آلام آنان کاسته شود.

منبع : مهر