فریب «آبنبات چوبی» آمریکا را نمی‌خوریم/ همه تحریم‌ها باید لغو شود

فریب «آبنبات چوبی» آمریکا را نمی‌خوریم/ همه تحریم‌ها باید لغو شود

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر ضرورت لغو همه تحریم‌ها، گفت: کشورهای اروپایی عضو برجام و آمریکا ثابت کردند که به تعهدات خود پایبند نیستند. آنان حتی به معاهدات و توافقنامه‌هایی که امضا می‌کنند، پایبند نیستند و بدقول هستند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی عضو برجام ثابت کردند که نمی‌توان به آنان اعتماد کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام را مورد آزمون قرار داده است اما در اکثر مواقع آنان نقض عهد کردند و به تعهدات خود پایبند نبودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سابقه بد غربی‌ها در برجام و حتی پیش از برجام به خوبی نشان می‌دهد که آنان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. غربی‌ها و به ویژه آمریکا باید بدانند که با وعده‌های تو خالی، پوچ و کم اثر خود راه به جایی نمی‌برند و نمی‌توانند ایران را راضی کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه وزارت خارجه آمریکا از بازگشت چند معافیت تحریمی در حوزه فنی هسته‌ای مرتبط با نیروگاه بوشهر، رآکتور اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران خبر داده است، ادامه داد: مقامات آمریکا باید بدانند که نمی‌توانند با وعده‌های پوچ و بی‌حاصل خود چون تعلیق بخش کمی از تحریم‌های ایران گذشته سراسر منفی خود را کتمان کنند. جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به این وعده‌های توخالی توجه نمی‌کند.

وی تأکید کرد: چارچوب و سیاست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات کاملاً روشن است و ما بارها گفته‌ایم همه تحریم‌ها باید لغو شود. آمریکایی‌ها باید تفاوت بین لغو و تعلیق تحریم‌ها را بفهمند و بدانند که ما تعلیق تحریم‌ها را نمی‌پذیریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آن است که همه تحریم‌های کشورمان لغو شود، باید لغو تحریم‌ها راستی آزمایی شود و از سوی دیگر غربی‌ها باید تضمین دهند که این بار به تعهدات خود پایبند خواهند بود.

عزیزی با بیان اینکه تعلیق چند تحریم هسته‌ای فایده‌ای برای ما ندارد و همه تحریم‌ها باید به طور کامل لغو شود، گفت: ما هیچ مذاکره مستقیمی با را نمی‌خورد و ملت ما هم پذیرای وعده‌های توخالی غربی‌ها نیست. بهتر است آمریکایی‌ها این آبنبات چوبی‌ها را به جو بایدن دهند تا خوابش نبرد!

منبع : مهر