فن‌دایک؛ کاپیتان در عرصه ملی هم می‌درخشد؟

فن‌دایک؛ کاپیتان در عرصه ملی هم می‌درخشد؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیرجیل فن‌دایک را می‌توان بهترین مدافع فوتبال جهان ظرف چهار سال اخیر دانست. این مدافع تنومند هلندی که چشم یورگن کلوپ را در ساوتهمپتون گرفته بود، در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل 18-2017 با لیورپول قرارداد بست و کمک شایانی به صعود سرخپوشان بندر مرسی‌ساید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در همان فصل کرد.

فن‌دایک یک فصل بعد با لیورپول فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و در سال 2020 طلسم قهرمان نشدن این تیم در لیگ جزیره را شکست. وی همراه با تیم ملی هلند هم به یک قدمی قهرمانی لیگ ملت‌ها رسید که لاله‌های نارنجی در فینال مغلوب پرتغال شدند. فن‌دایک در سال 2019 یکی از مدعیان اصلی جایزه بهترین بازیکن سال فیفا بود که قافیه را به لیونل مسی باخت.

با وجود کسب هفت جام با پیراهن لیورپول، فن‌دایک اولین حضور خود در مسابقات جام جهانی را تجربه می‌کند. با توجه به کار نه‌چندان دشوار هلند در گروه A و همگروهی با قطر، اکوادور و سنگال، کشور لاله‌ها مسیر مناسبی تا راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی پیش روی خود می‌بینند و فرصت دارند که بار دیگر به جمع چهار تیم برتر مسابقات برسند. کاپیتان هلند تاکنون جامی در عرصه ملی به دست نیاورده و انگیزه بالایی برای درخشش در این مسابقات دارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم