فوت یک بیمار کرونایی در استان سمنان/ ۴۲ ابتلای جدید ثبت شد

فوت یک بیمار کرونایی در استان سمنان/ ۴۲ ابتلای جدید ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای اعلام شده رسمی از سوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به بعد از ظهر شنبه یک بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۷۸ هزار و ۹۵۳ نفر در استان سمنان به کرونای قطعی مبتلا شده و تعداد موارد مثبت سرپایی که مشکوک به کرونا هستند نیز ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر اعلام شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل ویروس کووید ۱۹ جان خود را در هشت شهرستان استان سمنان از دست داده‌اند و این بیماری علی رغم تثبیت شرایط و عقب نشینی همچنان قربانی می‌گیرد.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۴۲ نفر مبتلای جدید و قطعی به ویروس کرونا نیز در شهرستان‌های استان سمنان شناسایی و هفت نفر نیز به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها افزوده شده است.

در این بازه زمانی مجموعاً ۸۹ نفر با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۳۵ نفر به صورت سرپایی درمان و دوره نقاهت را در منزل خواهند گذراند چرا که نیاز به بستری آنها در بیمارستان نبوده است. هم اکنون همچنین ۱۱۲ نفر در بیمارستان‌های استان سمنان به دلیل کرونا بستری هستند.

بررسی آمار نشان از افزایش یکباره همه شاخص دارد مرگ میر نسبت به ۲۴ ساعت قبل چهار برابر شده و تعداد مبتلایان هم رشد قابل توجهی داشته است این در حالی است که یک هفته‌ای می‌شود آرامش کرونایی به استان سمنان بازگشته است.

هم اکنون دامغان، شاهرود، سمنان و گرمسار و سرخه در وضعیت زرد و آرادان، مهدی‌شهر و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد. گفتنی است ۹۳ درصد از جمعیت استان سمنان دز اول واکسن کرونا را زده‌اند و آمار دز دوم نیز بیش از ۸۸ درصد تا ابتدای هفته جاری اعلام شده است.

همچنان واکسیناسیون، دوری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی اولویت و توصیه مسئولان به مردم است.

منبع : مهر