قاتل متواری نسیم صدقی به ایران بازگردانده شد

قاتل متواری نسیم صدقی به ایران بازگردانده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آبان ۱۴۰۱ خبری در مورد اینکه خانمی به نام نسیم صدقی اهل شهرستان شاهین‌دژ در جریان اغتشاشات کشته شده است توسط رسانه‌های معاند منتشر شد.

نسیم صدقی دختر ۲۳ ساله اهل شاهین‌دژ بود که به‌طرز مشکوکی در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. همین موضوع باعث شد رسانه‌های ضدانقلاب این موضوع را به نیروهای امنیتی منسوب کنند.

رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی فارسی در این رابطه اعلام کرده بودند که: «روز نهم آبان در ارومیه، مأموران امنیتی با ۲ گلوله جنگی به نسیم صدقی شلیک کردند.»، اما خانواده و نزدیکان نسیم صدقی این ادعا را تکذیب کردند.

بر اساس اعلام پلیس و مراجع قضائی قاتل نسیم صدقی به خارج از کشور متواری شده بود که با اقدامات، این فرد در روزهای گذشته به کشور مسترد شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در همین رابطه گفت: این فرد از همان روزهای اول این پرونده به عنوان متهم قتل مرحومه نسیم صدقی تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی قرار گرفت که به دلیل متواری شدن از مرز ترکیه، دستگیری وی میسر نشده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه ارتکاب قتل در ایام اغتشاشات در یک خانه ویلایی در خارج از شهر ارومیه اتفاق افتاده بود رسانه‌های معاند تلاش کردند فوت این فرد را به اغتشاشات ارتباط دهند.

رئیس کل دادگستری استان، گفت: با پیگیری‌های مؤثر قضائی، قاتل در شارجه امارات توسط پلیس اینترپل دستگیر و پس از تحویل به ایران، با قرار قانونی به اتهام قتل عمد بازداشت و به کشور بازگردانده شد.