قانون جدید فیفا تا پایان فصل/ شهاب زاهدی به پرسپولیس برمی‌گردد؟

قانون جدید فیفا تا پایان فصل/ شهاب زاهدی به پرسپولیس برمی‌گردد؟

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین، مسابقات ورزشی اوکراین و از جمله لیگ فوتبال این کشور به حالت تعلیق در آمد. از آنجا که بازیکنان خارجی زیادی در لیگ اوکراین حضور دارند، از همان زمان بحث سرنوشت این بازیکنان به یکی از دغدغه‌های فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا تبدیل شد.

شهاب زاهدی مهاجم تیم ملی ایران یکی از بازیکنانی بود که در تیم زوریا لوهانسک حضور داشت و با شروع جنگ، به کشور مجارستان رفت. در این مدت بحث حضور زاهدی در لیگ ایران و حتی تیم پرسپولیس هم به میان آمد اما با توجه به نامشخص بودن وضعیت قرارداد بازیکنان حاضر در لیگ اوکراین، همه چیز در ابهام قرار داشت.

امروز «الکساندر زوتوف» مدیر کل اتحادیه بازیکنان فوتبال روسیه خبر جدیدی را در این ارتباط اعلام کرد و مدعی شد فیفا قصد دارد پنجره ویژه نقل و انتقالات را برای بازیکنان خارجی شاغل در روسیه و اوکراین باز کند.

زوتوف گفت: طبق اطلاعات من، فیفا به خارجی‌هایی که در مسابقات لیگ روسیه و اوکراین بازی می‌کنند اجازه می‌دهد تا قراردادهای کاری خود را تا ماه ژوئن ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآورند و یک پنجره نقل و انتقالات ویژه باز خواهد کرد.

وی که با RB Sport صحبت می‌کرد، افزود: باشگاه‌های خارجی حداکثر تا ژوئن می‌توانند دو بازیکن جذب کنند. بر این اساس در فصل نقل و انتقالات می‌توان قراردادها را به حالت تعلیق درآورد و بازیکنان به تیم دیگری منتقل شوند اما در ماه ژوئن قراردادها بیشتر اجرایی می‌شود و این بازیکن دوباره بازیکن باشگاه سابق محسوب می‌شود.

مدیر کل اتحادیه بازیکنان فوتبال روسیه در پاسخ به این سئوال که منظور از تعلیق قرارداد چیست؟ گفت: مثل زمانی که یک فوتبالیست به باشگاه دیگری قرض داده می‌شود. امکان فسخ قرارداد با باشگاه مبدا وجود ندارد. قرارداد آنها فقط تا ژوئن (آخر فصل) تعلیق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به این ترتیب بازیکنانی که در لیگ‌های اوکراین و روسیه بازی می‌کنند در صورت تمایل می‌توانند قراردادشان را به حالت تعلیق در آورند و برای چند ماه به صورت قرضی راهی تیم‌های دیگری بشوند. فیفا هنوز جزئیاتی از این طرح را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

شهاب زاهدی در هفته‌های گذشته مورد توجه تیم پرسپولیس ایران قرار داشت و باید دید آیا او برای سه ماه آینده به باشگاهی که سابقه بازی در آن را در کشور ایران در کارنامه دارد بازخواهد گشت یا نه.

منبع : مهر