قایق‌های ترخیصی از گمرک سالم به فدراسیون قایقرانی می‌رسد؟

قایق‌های ترخیصی از گمرک سالم به فدراسیون قایقرانی می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار مهر، در سال ۹۶ از سوی فدراسیون وقت قایقرانی کشورمان تعداد ۲۵ فروند قایق روئینگ از چین خریداری و در سال ۹۸ وارد ایران شد اما از این سال تا به امروز به دلیل مشکلات گمرکی در انبارهای قشم باقی مانده بودند که در نهایت مجوز ترخیص آنها صادر شد.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر در این ارتباط، گفت: بالاخره بعد از ۲۱ ماه قایق‌هایی که از سال ۹۶ خریداری شده بود از سمت قشم بارگیری شده و به سمت تهران در حرکت است. طبق وعده قرار است این قایق‌ها ساعت ۲ یا ۳ بامداد به تهران برسند.

وی افزود: ما در این مدت تلاش کردیم تا تمام بدهی‌های انبار، حمل و نقل و خرید را بپردازیم. همچنین مشکلی که برای اینجانب بابت مالیات‌های معوقه فدراسیون پیش آمده بود با کمک دوستانمان حل شد تا بتوانیم مجوز ترخیص این قایق‌ها را دریافت کنیم. امیدواریم در این فاصله و در بدو ورود به تهران دوباره مشکلی برای این قایق‌ها پیش نیاید یا دوباره بدهی دیگری مطرح نشده و جلوی ورود آنها گرفته نشود!

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان با ابراز نگرانی از وضعیت قایق‌ها در این مدت تاکید کرد: این قایق‌ها دو سال طول کشید تا به ایران برسد و دو سال هم در انبارهای گمرک ماند. نگرانیم نکند بدنه این قایق ها از نظر فیزیکی دچار مشکل شده و یا آسیب دیده باشد. در این صورت مسببان این مسئله را نمی بخشم چرا که هزینه این قایق‌ها از سوی بیت المال داده شده است.

سهرابیان در پایان به حل مسئله بدهی میلیاردی فدراسیون قایقرانی هم اشاره کرد و گفت: از سال ۸۹ بدهی مالیاتی را برای فدراسیون قایقرانی به ارث گذاشته‌اند. تقریباً ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است و از سال ۹۵ تا ۹۷ هم پیش بینی می‌کنیم این مبلغ به میزان دو میلیارد برسد. مشکل حساب شخصی اینجانب که مدتی مسدود شده بود، رفع شده و قرار است این مبلغ به صورت اقساط پرداخت شود.

منبع : مهر