قرعه‌کشی پلی‌آف لیگ اروپا؛ بارسلونا به ناپولی خورد، یاران طارمی به لاتزیو رسیدند/ زنیت با آزمون رودرروی بتیس

قرعه‌کشی پلی‌آف لیگ اروپا؛ بارسلونا به ناپولی خورد، یاران طارمی به لاتزیو رسیدند/ زنیت با آزمون رودرروی بتیس

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرعه‌کشی بازی‌های پلی‌اف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا امروز (دوشنبه) در مقر یوفا در شهر نیون سوئیس برگزار شد تا 16 تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی بشناسند.

با توجه به اضافه شدن بازی‌های لیگ کنفرانس اروپا به تقویم مسابقات اروپایی، یوفا تغییرات را در شیوه برگزاری مسابقات لیگ اروپا به وجود آورده است، به این نحو که برخلاف فصول قبل، تیم‌های سوم مرحله گروهی حذف نمی‌شوند بلکه به لیگ کنفرانس می‌روند.

علاوه بر این برخلاف فصول قبلی، تیم‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیگر مستقیماً وارد مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا نمی‌شوند بلکه در قالب بازی‌های پلی‌آف، با تیم‌‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا پیکار می‌کننده و هشت برنده این بازی‌ها همراه با تیم‌های اول مرحله گروهی لیگ اروپا، به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها می‌روند.

بر اساس قوانین جدید، تیم‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا (رنجرز اسکاتلند، سوسیه‌داد اسپانیا، ناپولی ایتالیا، المپیاکوس یونان، لاتزیوی ایتالیا، براگای پرتغال، بتیس اسپانیا و دینامو زاگرب کرواسی) در سید یک و تیم‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا (لایپزیگ آلمان، پورتوی پرتغال، دورتموند آلمان، شریف مولداوی، بارسلونای اسپانیا، آتالانتای ایتالیا، سویای اسپانیا و زنیت روسیه) در سید دوم قرعه‌کشی پلی‌آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا قرار می‌گیرند.

نتیجه قرعه‌کشی بازی‌‌های پلی‌آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا به شرح زیر است:

سویا – دیناموزاگرب
آتالانتا – المپیاکوس
لایپزیگ – رئال سوسیداد
بارسلونا – ناپولی
زنیت – رئال بتیس

دورتموند – گلاسکورنجرز
شریف – براگا
پورتو – لاتزیو

بازی‌های دور رفت پلی‌آف روز 17 فوریه 2022 (28 بهمن) و بازی‌‌های دور برگشت یک هفته بعدبرگزار خواهند شد. فینال این دوره از رقابت‌ها نیز در شهر سویا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم