قطر حافظ منافع آمریکا در افغانستان است/لزوم تقویت روابط با دوحه

قطر حافظ منافع آمریکا در افغانستان است/لزوم تقویت روابط با دوحه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از تعیین قطر به عنوان حافظ منافع واشنگتن در افغانستان خبر داد. بلینکن طی سخنانی در جریان برگزاری کنفرانس خبری مشترک خود با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، گفت: حوادث افغانستان مشارکت میان واشنگتن و دوحه را تقویت کرده و روابط میان دو کشور در حال افزایش است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه روابط میان واشنگتن و دوحه هیچگاه به اندازه میزان فعلی آن عمیق نبوده، از ورود روابط دو طرف به سی اُمین سالگرد خود استقبال کرد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران شکل گرفته در مرز بلاروس و لهستان گفت: ما تمامی ابزارهای موجود برای مقابله با استفاده از مساله مهاجران به عنوان یک ابزار سیاسی توسط بلاروس را بررسی خواهیم کرد.

وزیر خارجه قطر نیز در خصوص مساله افغانستان تاکید کرد که دوحه همچنان آماده انجام اقدامات لازم برای ایجاد ثبات در افغانستان بوده و در عین حال، سال جاری میلادی را برای تقویت روابط میان کشورش و ایالات متحده، استثنایی توصیف کرد.

محد بن عبدالرحمن همچنین در خصوص کمک رسانی به افغانستان گفت: اولویت ما رسیدن کمک‌ها به ملت افغانستان به خصوص با نزدیک شدن به فصل زمستان است.

وی در عین حال مخالفت خود را با ایده منزوی کردن افغانستان اعلام و تاکید کرد که این اقدام مشکلی را از میان نخواهد برد.

وزیر خارجه قطر همچنین از طالبان خواست تا به تعهدات خود در برابر جامعه جهانی پایبند بوده و از جامعه بین المللی نیز درخواست کرد تا افغانستان را به حال خود رها نکند.

منبع : مهر