قهرمان جهانی که «کارگری» می‌کند/گلایه از وعده‌های ناتمام مسئولان

قهرمان جهانی که «کارگری» می‌کند/گلایه از وعده‌های ناتمام مسئولان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر سبحانی دارنده بازوبند قهرمانی و کشتی پهلوانی در استان اردبیل با گذشت سال‌ها از قهرمانی به دلیل بیکاری و عدم توجه مسئولان مجبور است برای کسب روزی حلال به کارگری روی آورده تا رزق و روزی خود را به دست آورد.

این قهرمان جهان که از وعده‌های واهی مسئولان گله‌مند است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از کسب قهرمانی‌های مختلف در رده‌های سنی نونهالان تا بزرگسالان در سطح ملی، بین‌المللی، جهانی و کسب سه قهرمانی رشته کشتی پهلوانی هنوز نتوانستم زندگی تشکیل داده و شغل مناسب و آبرومندی را پیدا کنم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل کمتر فردی وجود دارد که مدال‌ها و قهرمانی‌های بنده را داشته باشد اما هر بار به پیش استاندار، معاونان و مسئولان استان رفته‌ام با وعده‌هایی روبه‌رو شده‌ام که هیچیک از آنها تاکنون تحقق نیافته است.

قهرمان جهانی که «کارگری» می‌کند/گلایه از وعده‌های ناتمام مسئولان

این قهرمان جهان گفت: هر چند کسب روزی حلال را حتی با کارگری برای خود افتخار می‌دانم اما قطعاً دست زدن به این کارها در شأن یک قهرمان جهان نیست هر چند که بنده خود کار را عیب و عار نمی‌دانم و حاضر هستم با تلاشی مضاعف در جهت تأمین نیازمندی خود و خانواده تلاش کنم.

سبحانی افزود: بعد از چندین بار مراجعه به استانداری اردبیل و ارسال مدارس به کمیته المپیک با وعده‌های چندین ماهه هیچ اقدام اساسی برای جذب و به کارگیری بنده در مشاغل مختلف انجام نشده و همچنان نگران از آینده خود هستم.

قهرمان جهانی که «کارگری» می‌کند/گلایه از وعده‌های ناتمام مسئولان

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مسئولان کشتی هم به رغم آنکه بنده تمام زندگی و عمرم را در این راه صرف کردم، هیچ کار خاص برای قهرمان خود انجام نمی‌دهند و همه وعده‌ها سرابی پیش نیست.

سبحانی اضافه کرد: نمایندگان اردبیل در مجلس بارها در ملاقات و حضور بنده در ستادها و برنامه‌های حمایتی وعده دادند که از وزیر ورزش پیگیر حل مشکل اشتغال بنده خواهند بود اما کار را بعد از چند روز رها کرده و حتی به تماس‌های تلفنی بنده نیز جواب نمی‌دهند.

وی بیان کرد: ۳۱ سال دارم و در آستانه ازدواج هستم ولی معطل شغل و درآمد کافی هستم تا بتوانم زندگی تشکیل دهم که قطعاً از مسئولان انتظار می‌رود به خواسته‌های به حق قهرمانان رسیدگی کرده و حداقل حمایت‌های شغلی و بیمه‌ای را انجام دهند.

سبحانی ادامه داد: بعید می‌دانم حتی از طریق رسانه‌ها نیز مسئولان درد دل ما را بشنوند ولی با این همه همواره سعی می‌کنم تا در شأن یک قهرمان رفتار کرده و هیچ وقت دنبال دیگر مسائل حاشیه‌ای نبوده و به اصل ورزش و قهرمانی در رشته کشتی بپردازم تا با توکل بر خداوند بخشی از مشکلات برطرف شود.

قهرمان جهانی که «کارگری» می‌کند/گلایه از وعده‌های ناتمام مسئولان

این قهرمان جهان در رشته کشتی تصریح کرد: به هیچ وجه در این سال‌ها ناامید از مسیر قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها نشدم ولی امیدواریم مسئولان نیز در انجام وعده‌ها و تحقق آنها جوانمردی و پهلوانی به خرج داده و به خواسته‌های ورزشکاران به ویژه قهرمانان و عموم مردم که نسبت به آنها تعهد دادند، به شایستگی عمل کنند.