قهرمان WNBA در مسابقات سطح «ب» بسکتبال کاپ آسیا

قهرمان WNBA در مسابقات سطح «ب» بسکتبال کاپ آسیا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی بسکتبال زنان ایران، دو مسابقه خود در مسابقات سطح «ب» کاپ آسیا 2021 را به سوریه و لبنان واگذار کرد تا در بازی بعدی خود به مصاف اندونزی (تیم دوم گروه B) برود.

در گروه B مسابقات سطح «ب» کاپ آسیا، اردن با 2 پیروزی متوالی صدرنشین است. اردن در ترکیب خود، یک ستاره آمریکایی دارد که سال 2019 با تیم «واشنگتن میستیکس» به عنوان قهرمانی لیگ اتحادیه ملی بسکتبال زنان آمریکا، WNBA رسیده است. 

ناتاشا کلود، ۲۹ ساله است و با ۱۸۳ سانتی‌متر قد در پست گارد بازی می‌کند. او متولد پنسیلوانیاست و تیم ملی اردن را برای بازی‌های ملی انتخاب کرده است.

کلود در مورد بازی در تیم ملی اردن گفت:‌ از زمانی که با مربی تیم صحبت کردم، احساس خوبی داشتم و وقتی به اردن رسیدم،‌ همه چیز عالی بود. من عاشق این تیم هستم ما به معنای واقعی کلمه، یک تیم هستیم. احساس می‌کنم که ما در رختکن، همه چیز را برای موفقیت در کنار خود داریم. ایجاد اعتماد به نفس در هم تیمی‌هایم برای نشان دادن اینکه می‌توانند تیم بزرگی باشند، برای من بسیار مهم است.

بازیکن آمریکایی تیم ملی زنان اردن در مورد انتخاب این تیم برای بازی اظهار داشت: امکان بازی برای تیم ملی اردن برای من به معنای همه دنیاست. وظیفه من در تیم واشنگتن، کمک به سایر بازیکنان تیم است و اگر مقدور باشد، امتیاز هم می‌گیرم. من این کار را در تیم ملی ارده هم انجام می‌دهم. اهمیت زیادی به این موضوع نمی‌دهم که برخی بگویند، اردن کشور من نیست. من از حضور در تیم ملی اردن، بسیار خوشحال و مفتخر هستم.

ناتاشا کلود، فعالیت‌های زیادی در مبارزه با نژادپرستی دارد: می‌خواهم از جایگاهم برای شنیده شدن صدای کسانی که ضعیف هستند و کسی به آنها توجه نمی‌کند، استفاده کنم.

کلود تصریح کرد:‌ لذت بردن از شرایط مهم است نه اینکه در چه تورنمنتی هستید. نکته مهم این است که از رقابت خود چقدر لذت می‌برید.

ایران، لبنان و سوریه در گروه A و تیم‌های اندونزی، اردن و قزاقستان در گروه B قرار دارند. قهرمان این دوره از رقابت‌ها به دسته A کاپ آسیا صعود خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم