قوچان، گناباد، تربت حیدریه و سرخس، مقصد نخست هیئت وزیران

قوچان، گناباد، تربت حیدریه و سرخس، مقصد نخست هیئت وزیران

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین روز سفر هیئت دولت به خراسان رضوی که در قالب هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم انجام شد، وزرای کشور، نیرو، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد استان شده و به نمایندگی از رئیس جمهور به نقاط مختلف مشهد و استان سفر کردند.

وزیر کشور در بدو ورود به مشهد مقدس با حضور در شهرک شهید رجایی که یکی از مناطق کم‌برخوردار مشهد به شمار می‌رود، از این شهرک بازدید و در جریان وضعیت این منطقه قرار گرفت؛ سپس در آئین رونمایی و الحاق ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد شامل ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در میدان شهدای این شهر شرکت کرد.

احمد وحیدی در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر هیئت دولت به خراسان رضوی، شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات ساخت و تجهیز ایستگاه‌های فاز اول خط سوم قطار شهری مشهد تا حرم مطهر شرکت کرد و در جریان روند پیشرفت احداث خطوط قطار شهری مشهد مقدس قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدیدها در نشستی که در شهرداری مشهد برگزار شد، پای سخن نمایندگان مردم نشست و مشکلات و دغدغه آنان را شنید.

علی‌اکبر محرابیان نیز پس از ورود به مشهد در جمع خبرنگاران حاضر شد و از عزم دولت برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر جدید در دولت سیزدهم گفت؛ وزیر نیرو سپس عازم شهرستان گناباد شد تا پس از زیارت مرقد بهلول گنابادی، دیداری با مردم این شهرستان داشته باشد.

وزیر نیرو علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، با حضور در منزل روحانی شهید «سید علی رضازاده» به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز پس از ورود به مشهد، در پایانه مسافربری امام رضا (ع) این شهر حاضر و طرح «باغ‌ایرانی ایوان سلام» پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد را افتتاح کرد؛ ضرغامی پس از شنیدن مسائل و دغدغه‌های مسافران حاضر در پایانه مسافربری امام رضا (ع)، از بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی دیدن کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز که برنامه‌های خود در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم را با افتتاح یک مدرسه در روستای کلاته برفی از مناطق کم‌برخوردار مشهد آغاز کرده بود، شامگاه چهارشنبه در جمع خیرین مدرسه‌ساز حاضر شد و با آنان به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به مشهد مقدس از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد این شهر بازدید کرد.

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان روز اول سفر به خراسان رضوی را با بازدید از طرح نیمه‌تمام استخر سرپوشیده تربت حیدریه سپری کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سفر به سرخس با مردم این شهرستان مرزی دیدار چهره به چهره داشت تا در جریان مشکلات و مسائل مردم این منطقه قرار بگیرد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به قوچان سفر کرده بود، پس از بازدید از طرح تصفیه خانه فاضلاب قوچان، در شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

منبع : مهر