لایحه انتخابات تا پایان شهریور به سرانجام می‌رسد

لایحه انتخابات تا پایان شهریور به سرانجام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمدرضا غلامرضا در حاشیه نخستین همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، گفت: این همایش با محوریت رویکرد کلی معاونت سیاسی وزارت کشور برگزار شده است. بر اساس برنامه ۱۴۰۱ که به برنامه تحولی توجه شده است باید در این راه همکاران را توجیه کنیم.

وی عنوان کرد: دو لایحه در دستورکار وزارت کشور است. لایحه جامع انتخابات و لایحه تقسیمات کشوری که باید در موعد زمانی مشخص هر دو لایحه آماده و به مجلس ارائه شود.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: لایحه تقسیمات کشوری در حال بازنگری است و اکنون همکاران در حال اعمال اصلاحاتی بر آن هستند. رویکرد رئیس‌جمهور درباره این لایحه اولاً قانون محوری ست و دوم اینکه در آن نگاه و توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شده است و امیدواریم همکاری سایر دستگاه‌ها را نیز در این حوزه شاهد باشیم.

غلامرضا با بیان اینکه امیدواریم لایحه انتخابات با همکاری نمایندگان مجلس و شورای نگهبان تا آخر شهریور ماه آماده و ارائه شود، تاکید کرد:: نگاه به انتخابات و احزاب و گروه‌های سیاسی می‌تواند سطح مشارکت را به خصوص در انتخابات ۱۴۰۲ بالا ببرد.

وی درباره دیگر اقدامات وزارت کشور، گفت: بر روی موضوعات کلان فضای سیاست داخلی کارهایی را انجام می‌دهیم. در کمیسیون‌های مختلف وزارت کشور مصوبات خوبی داشتیم و یکی از مصوبات این جلسات برگزاری کارگروه‌های تخصصی در استان‌ها است و تا پایان سال تلاش می‌کنیم مطالبات استان‌ها بررسی شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به بحث انتصابات در کشور تصریح کرد: یک مشکل در کشور ما خلاء نظام انتصاباتی است و رهبر انقلاب هم به ایجاد نظام انتصابات در کشور تاکید کردند. هم اکنون بر اساس شاخص‌ها؛ چارچوبی تعیین شده و بنا داریم با حمایت وزیر کشور بر روی عملکرد استانداران؛ فرمانداران و بخشداران نظارت کنیم و حتی در خصوص عملکرد آن‌ها برای پیشرفت امور، کارنامه صادر کنیم.

منبع : مهر