لغو تحریم‌ نفتی باید با راستی‌آزمایی همراه باشد

لغو تحریم‌ نفتی باید با راستی‌آزمایی همراه باشد

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند مذاکرات وین، اظهار کرد: قطعاً باید سیاست‌های کلی نظام و تدابیر مقام معظم رهبری در مذاکرات مورد توجه دقیق قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از موارد مهم که حتما باید در مذاکرات دنبال شود، برداشته شدن کل تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران است. به هیچ‌وجه برای ما قابل قبول نیست که بخشی از تحریم‌های کشورمان حذف شود و طرف غربی برخی از تحریم‌ها را نگه دارد تا هرگاه که خواست از ابزار تحریم علیه کشورمان استفاده کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فروش نفت برای ما بسیار مهم است و ما باید بتوانیم نفت خود را به فروش برسانیم و پول حاصل از فروش نفت باید به کشورمان بازگردد، حتماً باید لغو تحریم نفتی همراه با راستی‌آزمایی باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تضمین آینده توافق هم بسیار مهم است. آمریکایی‌ها باید در این زمینه تضمین دهند. برای ما قابل قبول نیست که یک دولتی در آمریکا بگوید که توافق می‌کنم، اما بعید می‌دانم که دولت آینده آمریکا هم به این توافق پایبند باشد.

وی با بیان اینکه توافق باید برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد، گفت: اگر تضمینی برای آینده توافق وجود نداشته باشد، هیچ شرکت و فردی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور نخواهد بود. علاوه بر این، آمریکا باید هزینه‌های خروج از برجام را بدهد و این یکی از مطالبات اصلی ماست که حتماً باید در مذاکرات پیگیری شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اینکه چارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری درباره مذاکرات مورد تأکید قرار دادند حتما باید رعایت شود، اظهار کرد: حتما تیم مذاکره‌کننده ما این موارد و خطوط قرمز نظام را رعایت خواهند کرد. اگر قرار است توافقی امضا شود، باید پایدار، ماندگار و به نفع ملت ایران و کشورمان باشد.

منبع : مهر