لغو دومین اعزام تیم ملی شمشیربازی به خاطر همه‌گیری دوباره کرونا

لغو دومین اعزام تیم ملی شمشیربازی به خاطر همه‌گیری دوباره کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، کشورهای لهستان و ایتالیا همه ساله برگزارکننده حداقل یک مرحله رقابت های جام جهانی در ورشو و پادووا هستند. بر اساس تقویم مصوب فدراسیون جهانی شمشیربازی برای سال جاری قرار بود دور جدید این رقابت ها طی یک ماه آینده به میزبانی این دو کشور برگزار شود.

برگزاری جام جهانی لهستان برای اواخر بهمن ماه و جام جهانی ایتالیا برای اوایل اسفندماه پیش نهایی شده بود. فدراسیون جهانی شمشیربازی اما بعد از لغو جام جهانی لهستان، اخیرا تصمیم به لغو جام جهنی ایتالیا گرفت. این تصمیمات به خاطر ادامه همه گیری کرونا و شیوع نوع امیکرون اتخاذ شده است.

این در حالی است که اعزام تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به این دو رویداد از دستور کار فدراسیون حارج شده است اما این فدارسیون همچنان اعزام به مجارستان را در برنامه دارد.

جام جهانی مجارستان ۲۴ اسفندماه در بوداپست آغاز می شود. شورای برون مرزی مجوز حضور در این رویداد را صادر کرده است در حالیکه مشخص نیست فدراسیون جهانی شمشیربازی بعد از لغو جام های جهانی لهستان و ایتالیا، در مورد این رویداد چه تصمیمی خواهد گرفت.

تیم ملی شمشیربازی که در حال حاضر بعد از تیم های کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان و روسیه در رده ششم جهان قرار دارد طی یک ماه گذشته در مسابقات گرجستان شرکت کرد.

منبع : مهر