لیگ اروپا| بارسلونا در نوکمپ از پس ناپولی برنیامد/ شوک اسکاتلندی‌ها به دورتموند در‌ آلمان

لیگ اروپا| بارسلونا در نوکمپ از پس ناپولی برنیامد/ شوک اسکاتلندی‌ها به دورتموند در‌ آلمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، امشب (پنجشنبه) 4 بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های فوتبال بارسلونا و ناپولی در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم رفتند و این بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید.

بارسلونا در حالی به تساوی بسنده کرد که در دقیقه ۲۹ دروازه‌اش توسط پیوتر زیلینسکی باز شد و تا دقیقه 59 هم از میهمان ایتالیایی‌اش عقب بود. فران تورس با گلزنی از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند تا کاتالان‌ها به جبران این نتیجه در بازی برگشت در ناپل امیدوار بمانند.

در دیگر بازی مهم امشب لیگ اروپا نتیجه غیرمنتظره‌ای رقم خورد و تیم بوروسیا دورتموند آلمان در خانه با نتیجه 4 بر 2 به گلاسکو رنجرز اسکاتلند باخت.

شوک اسکاتلندی‌ها به دورتموند با گلزنی تاومیر در دقیقه 38 از روی نقطه پنالتی آغاز شد و مورلوس در دقیقه 41 دومین گل این تیم را به ثمر رساند. لونداسترام در دقیقه 49 گلی دیگر را برای میهمان زد این تیم در ابتدای نیمه دوم با سه گل از میهمان قدرتمندش پیش بیفتد. جود بلینگهام در دقیقه 51 یکی از گل‌های خورده را برای دورتموند جبران و این تیم را به بازگشت به بازی امیدوار کرد اما گل به خودی زاگادو که تنها سه دقیقه بعد رقم خورد، امیدهای تیم مارکو رز را کمرنگ کرد. دورتموندی‌ها در دقیقه 82 توسط رافائل گوئرو دومین گل را به ثمر رساندند اما این گل دیرتر از آن به ثمر رسید که بتواند این تیم را به بازی برگشداند.

دیگر تیمی که امشب متحمل شکست خانگی شد، زنیت تیم سابق سردار آزمون بود که در سن‌پترزبورگ با نتیجه 3 بر 2 به رئال بتیس اسپانیا باخت.

رودریگس در دقیقه ۸، ژوزه در دقیقه ۱۸ و گواردادو در دقیقه ۴۱  برای بتیس گلزنی کردند و گل‌های زنیت هم توسط آرتم ژیوبا در دقیقه 25 و مالکوم در دقیقه 28 به ثمر رسید.

امشب همچنین تیم شریف مولداوی شگفتی‌ساز مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که به عنوان تیم سوم گروه D آن رقابت‌ها به لیگ اروپا راه یافت، در خانه خود با نتیجه 2 بر صفر بر براگای پرتغال غلبه کرد.

 تیل در دقیقه 43 از روی نقطه پنالتی و ترائوره در دقیقه 83 دو گل این بازی را به ثمر رساندند.

بازی‌های برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم