لیگ قهرمانان اروپا| چلسی – لیل؛ فرش قرمز برای صعود آبی‌ها/ پذیرایی چغر اسپانیایی از بانوی پیر

لیگ قهرمانان اروپا| چلسی – لیل؛ فرش قرمز برای صعود آبی‌ها/ پذیرایی چغر اسپانیایی از بانوی پیر

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در دومین هفته از این مرحله، امشب (سه‌شنبه) دو بازی همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار می‌شود که در یکی از آنها چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج لندن میزبان لیل فرانسه است و در دیگری یوونتوس ایتالیا در ورزشگاه سرامیکا میهمان ویارئال خواهد بود.

فرش قرمز برای صعود آبی‌ها

کمتر کسی جرأت می‌کند روی ناکامی چلسی برای کسب پیروزی برابر مدافع عنوان قهرمانی بحران‌زده لوشامپیونه حساب کند. چلسی که یک هفته پیش، قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را هم به افتخاراتش اضافه کرد،  بازی قبلی خود در لیگ برتر انگلیس را با یک برد اقتصادی خارج از خانه مقابل کریستال پالاس پشت سر گذاشت. با توجه به اختلافی که منچسترسیتی صدرنشین در جدول با دیگر مدعیان پیدا کرده است، به نظر نمی‌رسد که چلسی امسال هم شانسی برای فتح لیگ داشته باشد (13 امتیاز اختلاف با منچسترسیتی). به همین دلیل شاید بهترین و واقع‌بینانه‌ترین شانس این تیم برای کسب یک جام مهم، همین لیگ قهرمانان باشد. روی کاغذ هم به نظر نمی‌رسد که تیم سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر نتواند از پس تیم یازدهم لوشامپیونه برآید.

 

آمارها می‌گویند که تیم‌های چلسی و لیل تاکنون تنها یک بار در رقابت‌های اروپایی با هم روبه‌رو شده‌اند. هر دو مورد در مرحله گروهی فصل 20-2019 بود که هر دوی آنها را چلسی با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان رساند. همچنین طبق روایت آمارها، چلسی در 10 مصاف خانگی قبلی‌اش برابر رقبای فرانسوی شش بار برده و سه بار مساوی کرده است. دلیلی دیگر که شانس لیل را برای کسب پیروزی در خانه حریف انگلیسی کاهش می‌دهد، نمایش ضعیف این تیم در بازی قبلی‌اش در لوشامپیونه است که در خانه خود نتوانست بر متس قعر جدولی غلبه کند. سومین دلیل برای ناکامی احتمالی لیل در استمفوردبریج هم حضور سنگربانی آماده مانند ادوارد مندی درون دروازه چلسی است که در پنج بازی قبلی‌اش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا چهار بار کلین‌شیت کرده است. او در 17 بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا 13 بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.

اولین ملاقات بانوی پیر با زیردریایی زرد

در دیگر بازی شب اول از هفته دوم دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ویارئال میزبان یوونتوس خواهد بود. نکته جالب در مورد این بازی آن است که در هشت بازی این مرحله تنها مسابقه‌ای که تیم‌‌هایش تا کنون با هم روبه‌رو نشده‌اند، همین بازی است. ویارئال پیش از این تنها دو بار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است که هر دو بار پس از کسب پیروزی در بازی رفت برابر آرسنال، در بازی برگشت تن به شکستی داد که منجر به حذفش شد. این اولین حضور ویارئال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پس از 13 سال است که از بخت بدشان آنها با حریفی باتجربه مواجه شده‌اند که برای هشتمین فصل متوالی و مجموعاً هجدهمین بار (از زمان شکل‌گیری لیگ قهرمانان) حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند.

این موضوع اما قطعاً یوونتوسی‌ها را فریب نخواهد داد، چرا که آنها در دو فصل گذشته نیز در همین مرحله از رقابت‌ها مغلوب تیم‌هایی شدند (لیون و پورتو) که روی کاغذ شانس کمتری برای صعود داشتند. البته هر دو مورد به واسطه قانون گل زده بیشتر در خانه حریف رخ داد، قانونی که از امسال لغو شده است.

یوونتوسی‌ها در حالی به اسپانیا سفر می‌کنند که در آخرین بازی‌شان در سری A در خانه برابر رقیب همشهری‌شان تورینو به تساوی بسنده کردند. این تیم همچنین با معضلی بزرگ در خط دفاعی خود مواجه است و سه مدافع میانی‌اش، جورجو کیه‌لینی، دانیله روگانی و لئوناردو بونوچی مصدوم هستند. گفته می‌شود که بونوچی از اندک شانسی برای رسیدن به این بازی برخوردار است، اما دو بازیکن دیگر قطعاً به میدان نخواهند رفت. پائولو دیبالا مهاجم آرژانتینی یووه نیز به دلیل مصدومیت شانسی برای حضور در این بازی ندارد.

ویارئال اما در ادامه کسب نتایجی قابل قبول در رقابت‌های داخلی آماده پذیرایی از ویارئال شده است. این تیم که از 26 دی (مصافش با الچه) نباخته، در چهار بازی خود سه پیروزی کسب کرده (برابر تیم‌های مایورکا، بتیس و گرانادا) و در دیگری هم در خانه برابر رئال مادرید به تساوی بدون گل رضایت داده است که قطعاً نتیجه بدی تلقی نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم