ماجدی: پیشنهاد میزبانی ایران در جام باشگاه‌های فوتسال بانوان آسیا را ارائه می‌کنیم

ماجدی: پیشنهاد میزبانی ایران در جام باشگاه‌های فوتسال بانوان آسیا را ارائه می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی در مراسم افتتاحیه دوره دانش‌افزایی استعدادیابان فوتسال اظهار داشت: با تک‌تک عزیزان و بزرگانی که در این دوره حضور دارند، خاطره‌های بسیار خوبی داشتیم. از احسان اصولی تشکر می‌کنم که این دوره را برگزار کرده است تا با به‌روزرسانی دانش شما عزیزان، شاهد رشد و موفقیت بیش از پیش فوتسال کشور باشیم. من 30 سال پیش در استعدادیابی فوتبال شاگرد استاد ناصر صالح بودم.

وی با بیان اینکه آسیا باید به وجود علی تارقلی‌زاده افتخار کند، تصریح کرد: متأسفم برای فوتبال و فوتسال آسیا که این نگین ارزشمند را از دست داده برای همه ما باعث افتخار است. در واقع حضور این عزیزان برای فوتسال بسیار تأثیرگذار و اثربخش بوده است و هر کسی رئیس فدراسیون فوتبال باشد، باید از این سرمایه ارزشمند برای فوتسال کشور استفاده کند.

سرپرست فدراسیون فوتبال با تمجید از سرمربیان پیشین تیم‌های ملی فوتسال گفت: افتخار سال‌ها حضور و همکاری را با حسین شمس عزیز و علی صانعی داشتیم. علی رعدی معلم اخلاق فوتسال است و باید از این عزیزان بهترین استفاده را در زمینه رشد و توسعه رشته فوتسال داشته باشیم. کار بسیار خوبی که 10 ماه پیش در بحث استعدادیابی فوتبال شروع کردیم و خروجی آن قهرمانی تیم‌های ملی فوتبال جوانان و نوجوانان پسران و نایب قهرمانی تیم ملی بانوان بود، باید در فوتسال هم انجام شود.

ماجدی در ادامه بیان کرد: بر اساس الگویی که در اسپانیا پیاده می‌شود، بین سال‌های 2022 تا 2026 چهار سال برنامه‌ریزی می‌کنند تا 10 هزار استعداد را شناسایی و ارزیابی کنند. اینجا اعلام می‌کنم که ما توانستیم نزدیک به 30 هزار بازیکن زیر 16 سال و زیر 19 سال در بخش پسران و‌ دختران را شناسایی کنیم و از بین همین نفرات، حدود 70 درصد ترکیب تیم‌های ملی ما شکل گرفت که شاهد موفقیت و درخشش این تیم‌ها هستیم. در فوتبال برگه‌های استعدادیابی جداگانه‌ای برای شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه این ضریب در فوتسال بالاتر است، عنوان کرد: من به‌عنوان سرپرست فدراسیون قول می‌دهم هر برنامه‌ای که کمیته فوتسال در زمینه استعدادیابی ارائه کند، همانند فوتبال تمام هزینه‌ها از جمله البسه، هزینه ایاب و ذهاب را با وجود همه مشکلات و کمبودهای مالی فدراسیون تأمین می‌کند؛ چون استعدادیابی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. متأسفانه امسال در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فوتسال بانوان دیده نمی‌شود. نمی‌دانم چرا این رقابت‌ها لغو شده و جای تأسف دارد.

«نامه‌نگاری لازم در این زمینه صورت گرفته، اما به سرانجامی نرسیده است.»، سرپرست فدراسیون فوتبال ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: قصد داریم به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد میزبانی ایران در مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال بانوان آسیا را بدهیم و بدون شک تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد. هرچند می‌دانیم هزینه برگزاری را به دلیل تحریم‌ها پرداخت نمی‌کنند، اما این رویداد برای ما اهمیت دارد و از برگزاری آن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم