مجارستان نیز از نقض مصوبات بروکسل توسط لهستان حمایت کرد

مجارستان نیز از نقض مصوبات بروکسل توسط لهستان حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش اختلافات میان لهستان و اتحادیه اروپا، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان نیز طی سخنانی خواستار احترام بروکسل به حاکمیت مستقل اعضای اتحادیه اروپا شد.

بر اساس این گزارش، در پی صدور حکم دادگاه قانون اساسی لهستان مبنی بر لغو قانون وضع شده از سوی پارلمان اروپا که با قوانین داخلی این کشور در تناقض بود، نخست وزیر مجارستان نیز از این اقدام دادگاه قانون اساسی لهستان استقبال کرد.

این در حالیست که «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز در خصوص این اقدام دادگاه قانون اساسی لهستان ابراز تأسف کرده و گفت اتحادیه اروپا تمامی تلاش خود را برای اطمینان از برتری قوانین اتحادیه اروپا در برابر قوانین ملی اعضای این اتحادیه به کار خواهد بست.

لازم به ذکر است دو کشور مجارستان و لهستان با انتقاد گسترده از قوانین وضع شده از سوی اتحادیه اروپا مانند به رسمیت شناختن حقوق همجنسگرایان، موضوع مهاجرت و پناهندگی، از اجرای آن سر باز زده و این دست مصوبات اتحادیه اروپا را ناقض قانون اساسی خود دانسته‌اند؛ موضوعی که منجر به ایجاد تنش کم سابقه در روابط میان این دو کشور با بروکسل شده است.

منبع : مهر