محمدخانی: کار تیم ایران سخت‌تر شد/ باید مراقب سرعت حریفان باشیم

محمدخانی: کار تیم ایران سخت‌تر شد/ باید مراقب سرعت حریفان باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی مقدونیه شمالی در حال برگزاری است. تیم هندبال دختران کشورمان با کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار جواز حضور در این دیدارها را کسب کردد.

هندبالیست‌های ایران در دور مقدماتی با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه هم گروه بودند که در نهایت با دو برد و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه B برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافتند. تیم ایران سه شنبه شب در آخرین مسابقه مرحله گروهی مقابل تیم میزبان با نتیجه ۳۱ بر ۱۹ متحمل شکست شد.

فاطمه محمدخانی مربی تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بازیکنان ما در این رقابت‌ها تمام تلاش خود را انجام دادند تا یک بازی خوب را انجام داده و یک نمایش خوب از هندبال را نشان دهند. تیم ما موفق شد با دو برد به جمع ۱۶ تیم برتر جهان برسد و این کار بزرگی بود که شاگردان من در اسکوپیه رقم زدند.

وی در خصوص بازی سه شنبه تیم برابر تیم مقدونیه میزبان این رقابت‌ها هم بیان داشت: تیم میزبان سبک اروپایی بازی می‌کرد. سبک بازی‌های هندبال قاره اروپا با تیم‌های آسیایی متفاوت است و این اولین تجربه هندبالیست‌های نوجوان کشورمان بود که برابر یک تیم اروپایی بازی می‌کردند. همه تیم‌های اروپایی حاضر در مسابقات قهرمانی جهانی سبک بازی سرعتی خوبی دارند. تیم مقدونیه نیز با همین شرایط خط حمله و دفاع بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: ما بازی خوبی را در نیمه اول برابر این تیم داشتیم و تقریباً بازی را پایاپای پیش بردیم. در نیمه اول تنها با ۳ اختلاف گل از تیم میزبان عقب افتادیم اما در نیمه دوم این تیم بازی بسیار بهتری داشت. تیم مقدونیه نسبت به تیم ما از لحاظ سرعت بهتر بود.

مربی تیم هندبال دختران نوجوان کشورمان در پاسخ به این پرسش که «آیا حضور تماشاچیان هم عاملی برای موفقیت تیم میزبان محسوب می‌شد؟» هم گفت: بله قطعاً. در سومین دیدار مسابقات جهانی برابر تیم مقدونیه میزبان مسابقات قرار گرفتیم و سالن مملو از تماشاچی شده بود. قطعاً این حجم از تماشاچیان و تشویق بی امان آنها و امتیاز میزبانی روی عملکرد تیم ما هم تأثیر گذار بود و بازی را برای تیم نوجوان ما سخت کرده بود.

وی به بازیکنان مصدوم تیم ایران هم اشاره کرد و بیان داشت: ما در حین این بازی دو مصدوم داشتیم. از آن سو تیم ما بدون داشتن بازیکن گوش راست راهی مسابقات جهانی شده بود. قبل از اعزام هر دو بازیکن گوش راست خود را یکی به دلیل بیماری کرونا و دیگری به دلیل پارگی مینسک از دست داده بودیم. ما در مسابقات قهرمانی جهان برای جبران این مسئله بازیکنان را جابجا کردیم تا نقص این بخش کم شود اما به هر حال بازیکن تخصصی در این ناحیه از زمین نداریم.

مربی تیم هندبال دختران نوجوان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان مقدونیه در مورد سبک بازی‌های متفاوت تیم‌های اروپایی با تیم‌های آسیایی هم توضیحاتی را ارائه داد و گفت: ما از عملکرد بازیکنان مان در برابر این تیم راضی هستیم باید قبول کنیم که سبک بازی تیم‌های قاره اروپا متفاوت از آسیاست. این تیم ها سرعت خیلی بالایی در بازی دارند. ژاپن و کره هم در آسیا همین سبک را دارند اما در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر نبودند تا تجربه بازی با آنها را داشته و با این سبک بازی آشنا شویم.

محمدخانی تصریح کرد: ما از امروز وارد مرحله جدیدی از بازی‌ها شده ایم که همه تیم‌ها سبک سرعتی دارند. بازی امشب ما برابر تیم ایسلند هم سخت خواهد بود اما تلاش می‌کنیم تا با برطرف کردن اشکالات بازی دیشب بازیکنان این بازی را را به دست بگیرند اما باید قبول کنیم برای اولین بار این تیم نوجوان مقابل تیم‌های اروپایی قرار می‌گیرد و باید با مسابقه دادن به این تیم‌ها شرایط خود را به بازی به بازی بهتر کند.

وی در پایان گفت: همه تیم‌ها در این مرحله تلاش می‌کنند تا به جمع هشت تیم برتر برسند بنابراین کار برای همه تیم‌ها و از جمله ما سخت خواهد شد. تلاش می‌کنیم تا برابر تیم ایسلند و سوئد بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم.

تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان که صعود خود را به جمع ۱۶ تیم برتر جهان مسجل کرده است چهارشنبه شب ۱۲ مردادماه در گروه بندی جدید خود به مصاف تیم ایسلند صدرنشین گروه A خواهد رفت. در دومین دیدار این مرحله نیز شاگردان محمدخانی جمعه شب ۱۴ مردادماه به مصاف تیم سوئد می‌روند.

منبع : مهر