محورهای نشست سران اتحادیه اروپا با «زلنسکی»

محورهای نشست سران اتحادیه اروپا با «زلنسکی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، سران اتحادیه اروپا امروز جمعه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در شهر «کی یف» به منظور برگزاری یک اجلاس تاریخی دیدار می کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، نشست مذکور برای نخستین بار است که در یک منطقه جنگی برگزار می شود.

به گزارش یورو نیوز، انتظار می‌ رود این نشست در خصوص عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و تحریم‌ های جدید علیه روسیه متمرکز باشد؛ این در حالیست که اتحادیه اروپا دهمین دور از تحریم های خود علیه مسکو را وعده داده است.

«اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیروز (به وقت محلی)، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به پایتخت اوکراین سفر کرده‌ اند.

گفتنی است که رئیس کمیسیون اروپا دیروز پنجشنبه گفت که اتحادیه اروپا تمایل دارد همزمان با نخستین سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌ های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این موضوع طی بیانیه‌ ای از سوی «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در جریان سفرش به کی یف، پایتخت اوکراین صادر شد.

فون درلاین در این بیانیه تأکید کرد که اتحادیه اروپا می‌خواهد تحریم‌های جدید علیه روسیه تا ۲۴ فوریه یعنی نخستین سالگرد جنگ اوکراین آماده شود.